03.02.2001 - Inventura na Mednarodni vesoljski postaji

03.02.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 03.02.2001 ob 11:20

[Rev:0, L]

Prva glavna posadka na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), ki jo sestavljajo William Shepherd, Jurij Gidzenko in Sergej Krikaljov, se še naprej pripravlja na prihod ameriškega raketoplana Atlantis. Trojica vesoljcev je zaposlena predvsem z označevanjem opreme, ki se nahaja na krovu vesoljske postaje. Po besedah predstavnika ameriške vesoljske agencije NASA je na postaji namreč več kot 10.000 predmetov, od katerih je večina opremljena z nalepkami s črtno kodo. Vesoljci nato črtno kodo predmetov in naprav vnesejo v sezname v prenosnem računalniku, s tem pa je dosežen pregled nad velikim številom različnih predmetov na MVP.

Ameriški vesoljski raketoplan Atlantis, ki bo na MVP pripeljal ameriški modul Destiny, nameravajo na Cape Canaveralu izstreliti v četrtek,  8. februarja, ob 00:11 po srednjeevropskem času. Raketoplan se bo nato z MVP združil predvidoma v petek ob 17:57. Naslednji dan pa bodo s pomočjo daljinsko vodene mehanske roke modul Destiny združili z modulom Unity na MVP. Destiny je 1,38 milijarde dolarjev vreden vesoljski znanstveni laboratorij in hkrati drugi ameriški modul, v katerem je možno bivanje vesoljske posadke.

Strokovnjaki so še sporočili, da posebna naprava FPP (Floating Potential Probe), ki je pritrjena na vrhu nosilca P6 in se uporablja za merjenje električnega potenciala plazme v okolici vesoljske postaje, zopet deluje normalno. Podatki, ki jih je poslala naprava, kažejo, da vesoljci med vesoljskim sprehodom (EVA) na MVP zaradi električnega potenciala vesoljske postaje niso ogroženi. Tudi med odpravo Atlantisa (STS-98) bosta ameriška vesoljca Jones in Curbeam opravila tri vesoljske sprehode, med katerimi bosta pomagala pri priljučitvi modula Destiny na MVP.

Preberite si vesti:

Shepherd in Gidzenko v Zvezd (NASA/VESOLJE.NET)

Shepherd in Gidzenko v Zvezdi