26.04.2003 - V Sojuzu TMA-2 na vesoljsko postajo poletela posadka MVP-7

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 26.04.2003 ob 08:45

[Rev:0]

Rusko vesoljsko plovilo Sojuz TMA-2, ki ima maso 7.136 kg, se je davi ob 06:02:39 po našem času ločilo od zadnje stopnje nosilne rakete sojuz FG in se nahaja v predvideni začetni orbiti z višino med 195 in 235 km ter naklonom 51,6° glede na ekvator. Za eno obkrožitev Zemlje trenutno potrebuje 88,6 minute, razliko do Mednarodne vesoljske postaje, ki je v orbiti z višino 400 km, pa bo odpravljena v naslednjih dveh dneh. Vesoljca Malenčenko in Lu se počutita dobro in opravljata svoje naloge. Lu je postal prvi ameriški astronavt, ki pri poletu sojuza sodeluje kot ladijski inženir in se torej nahaja v sedežu levo od poveljnika. Je sicer četrti Američan, za Thagardom, Shepherdom in Titom, ki je v orbito poletel v ruskem vesoljskem plovilu.

Piše Simon Zajc
: 26.04.2003 ob 06:00

Na ruskem kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so danes zjutraj, ob 05:53:51 po srednjeevropskem času, izstrelili nosilno raketo sojuz FG z rusko vesoljsko ladjo Sojuz TMA-2. V njej sta proti Mednarodni vesoljski postaji (MVP) poletela ruski poveljnik Jurij Malenčenko in ameriški ladijski inženir Edward Lu. Poleg obeh vesoljcev, ki sta edina člana posadke MVP-7, je v plovilu tudi okoli 150 kg tovora. Na postajo, kjer ju pričakuje posadka MVP-6, bosta prispela po približno dveh dneh samostojnega poleta, to je v ponedeljek.

Ker so ameriški raketoplani po nesreči Columbie (STS-107), ki jo še vedno preiskujejo, do nadaljnega prizemljeni, zamenjava glavnih posadk na MVP tokrat poteka s pomočjo ruskih sojuzov. Nosilno raketo so iz montažno-poskusne stavbe (MIK) v četrtek prepeljali na izstrelitveno ploščad št. 1 (t.i. Gagarinski start), kjer so jo pregledali in napolnili z gorivom. Malenčenko in Lu sta v plovilo Sojuz TMA-2, ki je pod zaščitnim konusom na vrhu rakete, vstopila danes zjutraj, približno tri ure pred izstrelitvijo.

Izstrelitev rakete sojuz FG