Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [109/172]  Naprej >>

Stopinje po Rimski cesti
Domen Ocepek, OŠ Ivana Kavčiča Izlake, 8. razred

Bil je povsem navaden dan, dva tedna pred božičem. Detektiva Špeglar in Očalar sta ravno zajtrkovala na terasi svojega doma, ko je nekaj zabobnelo v kaminu. Detektivoma sta takoj ugasnila cigari, ki sta jih vsak dan premetavala po ustih. Prvi komentar je bil: ˝NLP dostavlja posebno pošiljko.˝ Družno sta se odpravila pogledat, kaj se dogaja. Pred kaminom sta v božičnih nogavicah tičala dva zavojčka. Ko sta jih odprla, sta Cigari zažareli še močneje. Notri sta tičala dva para čevljev na reaktivni pogon. Hitro sta se preobula in čevlji so sami od sebe vzleteli. Kot dva Božička sta vzletela skozi dimnik. A to ni bilo vse. Dvigala in dvigala sta se v nebo. Kar naenkrat sta pred sabo zagledala črno praznino, posuto z zvezdami. To je bila Rimska cesta. Ker sta bila tako razburjena, nista niti opazila, da za sabo puščata stopinje v obliki podplatov. Najbolj ju je skrbelo to, da čevljev nista mogla upravljati sama. Kar sami od sebe so ju popeljali po Rimski cesti in za sabo puščali stopinje. Plula sta že mimo vseh planetov, ki sta jih poznala. Ravno sta zapuščala Pluton, ko sta v daljavi zagledala bleščečo stvar. Na prvi pogled ni bila podobna zvezdi. Bila je preveč okrogla. Izgledalo je že, da jo bosta obhodila, ko sta naenkrat sunkoma zavila. Bila sta pred pristankom na neznanem planetu. V daljavi sta zagledala hiše, drevesa in avtomobile, ki so leteli po zraku. Po njunih izračunih naj bi pristala na strehi največje stavbe, ki jo je bilo moč videti. Pristanek je bil uspešen. Mehko sta se spustila na streho. Na prvi pogled je bila dežela pred njima videti čistejša. Na ˝letališču˝ ju je pozdravila kopica ljudi, oblečenih v slavnostna oblačila. Nagovoril ju je manjši človek, ki se je predstavil kot župan mesta. Lepo ju je pozdravil in prijazno nagovoril. Detektivoma je bil neznani planet všeč. Ljudje očitno niso živeli v pomanjkanju. Hiše so bile velike. Župan ju je popeljal v svoje prostore. Vstopili so v veliko dvorano, v kateri je bila velika miza. Posedli so se. Župan je planet predstavil kot Zoolon. Ime je dobil po velikem številu živali, ki so živele na njem. In prav v njih je bil problem. Živali so nenavadno izumirale. Župan je prosil detektiva,naj prebivalcem Zoolona pomagata razvozlati to uganko. Detektiva prošnje seveda nista zavrnila. Cel dan sta prebila v mestni hiši. Zvečer pa sta se odpravila v tamkajšnji živalski vrt, da bi poiskala zločinca. V grlu se jima je nabral cmok, ko sta zagledala živali, ki so prebivale v kletkah. To so bili dinozavri vseh vrst. Od tistih z dolgim vratom, do tistih s krili. Ko sta jih opazovala, je mimo hušknila senca. Zaslišal se je krik in eden od dinozavrov je ležal na tleh. O storilcu pa ne duha ne sluha. Zjutraj je mesto že vedelo, da so ostali še brez enega dinozavra. Župan ju je poklical, da bi se pozanimal o odkritjih. Bil je zelo razočaran, ko je ugotovil, da nimata detektiva nobene uporabne sledi. Začel je naštevati imena dinozavrov, ki jih že ni več. Detektiva sta ugotovila, da si žrtve sledijo po kletkah. Tako sta naslednji večer storilca počakala pred kletko največjega dinozavra. Bila sta pripravljena na vse. Spet je mimo hušknila senca. A tokrat je bil detektiv Špeglar hitrejši. Zagrabil je po bitju in mu iz rok iztrgal očitno morilsko orožje, pihalnik. Detektiva sta bila zelo zadovoljna z ulovom in že naslednji dan sta pihalnik nesla v laboratorij na analizo. Rezultati so bili kar šokantni. Na podlagi prstnih odtisov so ugotovili, da je storilec župan sam. Motiv pa želja, da bi njegovo mesto zaslovelo, pa čeprav po pobijanju živali. To je bil velik šok za vse prebivalce Zoolona. Zavedali pa so se, da sta jih detektiva rešila še pred večjo sramoto. S posebnimi častmi ju je odlikoval že novoizvoljeni župan. Detektiva sta dobre volje obula čevlje z reaktivnim pogonom in zapustila planet. Prebivalci so jima dolgo mahali, saj so bili hvaležni za to, kar sta storila. Detektiva pa sta se peljala pa Rimski cesti in za sabo puščala stopinje.