Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [134/172]  Naprej >>

NEZNANE KOORDINATE NAŠE PRIHODNOSTI: Si bomo prislužili prihodnost tu ali kje drugje v vesolju?
Matej Bizjak, OŠ Miroslava Vilharja Postojna, 9. razred

Vesolje. – Kako in zakaj se je ustvarilo? Je neskončno ali se konča že »za prvim vogalom«? Taka in podobna vprašanja begajo znanstvenike in običajne ljudi že mnogo tisočletij.
    Vse se je začelo, ko je človek prvič pogledal v nebo in se vprašal, ali je tam zgoraj še kdo. Nadaljevalo se je z opazovanjem dneva in noči, preprostim koledarjem in več poskusi vpogleda v ta neizmerni veliki prazni prostor okoli nas. Ljudje so kmalu začeli razvijati teleskope ter teorije o zvezdah, planetih … V prvih stoletjih večjih odkritij so mnogo znanstvenikov razglasili za nore, ker so se trudili izbijati iz glav cerkvene teorije o vesolju in jih nadomeščati z bolj realističnimi. Pri vernikih in tudi pri mnogih drugih se teorij ni dalo spremeniti. Lahko bi rekli, da tipka ''delete'' ni delovala in da je bil prostor na mehkem disku prenapolnjen.
    Pozneje so se takšna in drugačna menja združila v enotnost. Začela se je doba sanj o poletih na Luno in še dlje. Mnogi so poskušali ustvariti raketo in jim je tudi uspelo, le da so od njih ostali samo še čevlji in klobuk. Poznali so smodnik, vendar ni bil dovolj močan za polete, saj bi ga bilo v majhnih količinah premalo, v velikih pa bi bil pretežak. Tako so se v 20. stoletju odločili za tekoče gorivo. Bilo je dovolj močno za polete pa tudi lahko. Začelo se je tekmovanje med ZDA in Sovjetsko zvezo za prvo državo v vesolju.
    Tako se je vse začelo. – Kako se bo pa končalo? Počakajmo in bomo videli. Mislim, da bomo v prihodnosti ravno tako kot zdaj potovali po vesolju v raketah ali, bolje rečeno, »vesoljskih plovili«, le da bo tehnologija takrat tako razvita, da bomo v poletu lahko spali ali uživali, z ladjo pa bo upravljal robot.
Robot? Hmmmmm. Kaj je privedlo do tega imena in sploh do njihovega izuma? Veste vi? Jaz ne, pa bi rad.
    Roboti so stroji, ki lahko razmišljajo in se vedejo kot mi; so plod domišljije 21., 22., … stoletja in jih bodo razvijali do zadnje stopnje. Kdo ve, ali bodo tedaj oni nadzirali nas, tako kot mi njih? Kaj pa, če bomo zastareli in nas bodo pometli v smeti? Kosovni odpad, dan odprtih vrat, na vhodu pa piše: »Kar noter, kar noter (ven ne boste prišli!)«.
    V bližnji prihodnosti bomo stopili na Mars. O tem sem prepričan, za naprej pa ne vem. Mislim, da bomo v nadaljnjih petdesetih letih na Marsu celo živeli. To bi lahko bilo zelo lepo in hkrati razburljivo. Za soseda bi imeli veliko spako z glavo v obliki jajca, ki ima velike zelene oči, tuli skozi nos in sliši skozi usta. Menim, da bi bili kar dobri prijatelji, dokler jim kdo ne bi stopil na žulj. Ta zamisel me veseli, saj sem prepričan, da nas nekdo opazuje, le da ga ne vidimo.
    Mogoče, samo mogoče se vam nasmehne sreča in vam sredi noči prileti na vrt umazan krožnik (ker je avtopralnica že zaprta), iz njega pa vam pomaha zelena bolha in reče, da je med vožnjo pozabila prižgati dolge luči, potem pa se še opraviči za razorani vrt, katerega ste prejšnji dan tako skrbno negovali … No, pa ga vam poleti ne bo potrebno še enkrat. Meni se je to že zgodilo, samo da je na vrtu pristal dokaj poln krožnik, na katerem so bili malce pred tem še kislo zelje, klobasa in česen pa še malo tabaska in ocvirkov. Sploh nisem mogel verjeti, da ti taka packarija lahko pokvari vse delo, za katerega si garal kot črnec. Na, zdaj pa imam. Bolje, da starši ne vidijo, ker bodo sicer zaradi hrupa vsi okoliški gasilci hiteli spraševati, kje gori.
    In ko smo že pri opazovanju in gledanju: ne mislite, da ste sami, samo zato, ker je to »res«. Prepustite se domišljiji, še vedno pa poglejte navzdol in naravnost naprej, kadar prečkate cesto.
    Ljudje bi morali bolj paziti na okolje in razmišljati, kako bo v prihodnosti, če bomo še naprej tako ravnali z našim dragim planetom, ki nam daje streho in nas hrani že mnogo milijonov let. Če se bosta svetovna in vodna kriza poslabšali, bomo namreč morali razmišljati o preselitvi. Pa ne v drug kraj, ampak na drug planet. In ta morda ne bo tako prijazen z nami, kot je Zemlja.