Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [145/172]  Naprej >>

VESOLJE (razmišljanje)
Anja Dolenc, Osnovna šola Miroslava Vilharja Postojna, 9.a

Ste se kdaj sploh vprašali, kaj je to vesolje ali zakaj je sploh nastalo? No, mi smo se v šoli učili, da je nastalo z velikim pokom, da se v njem gibljejo nebesna telesa, planeti, kometi, zvezde, galaksije …, da je naša največja zvezda Sonce … Pa je res tako preprosto? Zakaj nas vesolje tako privlači v smislu raziskovanja? Kaj je zanimivega videl v njem Galileo Galilei? Kaj ga je v vesolju tako privlačilo, da je razvil teleskop in skozenj opazoval? Ali bomo v prihodnosti res živeli na drugih planetih?
    … Si že predstavljam, kako bomo breztežnostno skakljali po kakšnem čudnem planetu, ki ne bo imel vode. Uvažali jo bodo z Zemlje, pa še ta bo morala biti najmanj stokrat prefiltrirana, ker bo edino tako pitna, s tem pa bo tudi veliko, veliko dražja. Jedli bomo hrano v obliki tablet ali pa čokoladnih tablic. FUJ! Potovali bomo z letečimi avtomobili in motorji … No, v glavnem sploh ne verjamem, da bomo kdaj živeli kje drugje kot na Zemlji.
    Vseeno se mi sicer zdi, da je možnost potovanja na kakšen drug planet čisto mogoča. Če pogledamo malo v preteklost, lahko opazimo, da nam ljudem nikoli ni dovolj raziskovanja, vedno raziskujemo naprej. Torej, najprej so ljudje mislili, da ja Zemlja ploščata. Ugotovili, so da so se motili. Raziskovali so naprej … Ovrgli so tudi geocentrični Sončev sistem (Zemlja je v središču in vse kroži okoli nje) in potrdili heliocentričnega (Sonce je v središču in vse kroži okoli njega). Potem so začeli raziskovati Galileo Galilei in nekateri drugi znanstveniki. Galilea je vesolje zanimalo, zato je začel razvijati teleskopa. Malo manj kot štiristo let pozneje so se prvi astronavti odpravili raziskovat Luno.
    Kljub tolikim odkritjem še vedno ne odnehamo. Ravno obratno, želimo si še več. Želimo si potovanja na druge planete ali pa celo življenje na njih; pa čeprav vemo, da na nekaterih planetih sploh še ni pristal noben satelit (oziroma kot že pravijo tistim »robotom« na daljinsko upravljanje). Na nobenem planetu še niso našli vode ali plina, katerega bi lahko dihali. In mi naj bi živeli kje drugje kot na Zemlji? Pa naj mi še kdo reče, da bo če par let odšel na dopust na Mars. Ja no, to bo po mojem mogoče čez kakšnih trideset do petdeset let ali pa kakšno leto prej. Pa še to le, če boš imel veliko denarja. Ampak po mojem si boš takrat raje zaželel kakšen miren kotiček na poceni slovenski obali.
    Kot ste verjetno opazili, si jaz nikakor ne bi privoščila življenja na kakem drugem planetu (škoda denarja). V glavnem sem proti življenju ali potovanju na druge planete. Raziskovalcem privoščim, da najdejo še kakšen nov planet, zvezdo, galaksijo ali pa kaj čisto novega. Astronavtom želim veliko sreče pri poletih v vesolje in čim manj nesreč. Sama pa, menim, da bom ostala kar pri iskanju Malega in Velikega voza in da bo to zame čisto dovolj.