Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [64/172]  Naprej >>

MOJE POTOVANJE V VESOLJE
Tajda Medvešek, OŠ Koroški jeklarji, Ravne na Koroškem, 7. razred

Vedno sem si želela poleteti nekam v neznano in videti vse planete, zvezdico Zaspanko in njene prijateljice. Zelo sem si želela srečati kometa Repatca in mu povedati, naj ne hiti tako zelo, saj se tudi počasi daleč pride. Ker mi je to potovanje uspelo, sem zapisala kratek dnevnik o mojem potovanju.
    7. junij, 2023: Začetek
Moja ekipa se veseli poleta, a hkrati nas je tudi strah, če bi šlo kaj narobe. Ravnokar smo si oblekli skafandre in se odpravili na vesoljsko ladjo. Vse je zelo razkošno. Imamo svojega profesionalnega pilota, ki upravlja ladjo z nešteto tipkami, ročicami, gumbki in stikali. Ko smo končno poleteli, smo proslavili uspešen vzlet in se podali v nebo. Naša ladja je potovala s svetlobno hitrostjo, kar nisem mogla verjeti.
    9. junij, 2023: Luna
Vse je tako prečudovito. Videla sem, kako se oddaljujemo od Zemlje in hitimo v neskončno vesolje. Pristali smo na naši Luni. Od začudenja sem kar obstala. Prvič sem videla Luno od blizu, vse njene kraterje in podrobnosti. Bilo je prečudovito. Tudi zataknili smo zastavo in pomahali satelitom. Počutila sem se enkratno!
    16. junij, 2023: Merkur
Opazila sem, da na Merkurjevi pokrajini prevladujejo kraterji, ki jih je na tisoče, in grebeni, ki se dvigajo tudi po več metrov visoko. Sonce, ki je na Merkurjevi površini videti enostavno ogromno, žge s silovito vročino, tako da nam je bilo zelo vroče, čeprav naši zaščitni skafandri prenesejo vročino tudi do 100.000°C. Ves čas sem se spraševala, zakaj je nebo tudi podnevi črno in zvedela odgovor; ker Merkur nima atmosfere.
    23. junij, 2023: Venera
Vsi vemo, da Venerine površine nihče nikoli ne bo videl, ker je njena površina sestavljena iz kapljic smrtonosnih žveplovih kislin. Naša vesoljska ladja in skafandri vse to prenesejo. Prepotovali smo 48 milijonov kilometrov od Merkurja do Venere. Bila sem zelo vesela, da bom prvi človek na Veneri. Pusta površina je prekrita z velikimi planjavami lave, iz katerih se dviga na tisoče vulkanov, ki so še dejavni, zato smo morali zelo paziti. Potoki lave so izdolbli kanale, ki so podobni rečnim strugam. Kraterji na Veneri so zelo veliki. S pomočjo vesoljske ladje sem izmerila enega od njih in meril je več kot 100 km! Nad to ugotovitvijo sem bila popolnoma šokirana!
    1. julij, 2023: Mars
Nato smo se ustavili na Marsu. Opazila sem, da imata Zemlja in Mars veliko skupnega, kot so vulkani, gore, izsušene rečne struge, soteske, puščave in tudi zasnežene pole. Opazila sem tudi, da je dan na Marsu za malenkost daljši.
    Vodo na Marsu je možno najti samo v trdni obliki, torej ledu in snegu. Nihče ne ve, kaj se je zgodilo s tekočo vodo. Na Marsu smo hodili malo dlje kot na drugih planetih, ki smo jih že obiskali. Kar naenkrat pa smo prišli do čisto majhne lužice. Voda ni bila zmrznjena! Našli smo vodo na Marsu! NOVO ODKRITJE IN NAPREDEK! Torej na Marsu obstajajo Marsovci? Ko smo tako sedeli okoli luže, je mimo nas priskakljala majhna zelena postava, z enim očesom in čudno tipalko sredi glave. Imela je tri noge in dve roki. Ovohavala nas je, nato se je začela ljubkovati. Ko smo hoteli oditi, je hotela z nami. Vzeli smo jo z nami na krov. Ljubkovalno smo jo poimenovali Lili. Tako se je končal moj čuden in presenetljiv dan na Marsu. Aha, še to! Mars je edini rdeči planet.
    12. julij, 2023: Asteroidi
Pilot nas je opozoril, da smo naleteli na skupino asteroidov in da si moramo pripeti varnostne pasove in mirno sedeti na naših mestih. Bilo me je zelo strah. Za tiste, ki še ne veste, kaj so asteroidi, to so velika, tudi do 550 kilometrov dolga skupina majhnih, planetom podobnih objektov, ki jim pravimo asteroidi. Nahajajo se na poti med Marsom in Jupitrom in krožijo okoli Sonca kot navadni planeti. So kot majhna nepravilna telesa, pokrita s kraterji in so kamniti. Nekaj jih sestavlja tudi kovina. Med potjo sem upala, da nič ne bo šlo narobe. Pilot nas je spretno prepeljal skozi gručo asteroidov in kar oddahnila sem si.
    20. julij, 2023: Zadnji planet, Jupiter
Na žalost je bil to naš zadnji planet, ker pilot trdi, da če gremo predaleč se lahko zgodi kaj neprijetnega in se ne bi mogli vrniti. Bila sem kar razočarana, ker je vse skupaj tako hitro minilo. Prispeli smo v kraljestvo vladarja vseh planetov, Jupitra. Dovolj velik je, da bi lahko vseboval 1300 Zemelj. Moje oči so bile odprte, kot da bi videla čudo. Zvedela sem, da ima Jupiter kar ŠESTNAJST lun. Imenujejo se Ganimed, Kalisto, Io, Evropa, Metida, Adrasteja, Amalteja, Tebe, Leda, Himalaja, Liziteja, Elara, Ananke, Karma, Pazifaa, Sinopa.
Skorja Jupitra je prečudovitih in živih barv, kot so rumena, oranžna, rdeča in še manj živa črna. Površina me je spominjala na pico! Vse te barve pričarajo magično doživetje.
    1. avgust, 2023: Konec
Po dolgem potovanju nazaj smo končno spet prispeli na Zemljo. Oh, kako sem pogrešala dom in vse sorodnike in prijatelje. Dolgo smo se zabavali in proslavljali naše potovanje. Vsi so nas bili veseli in naš majhen vesoljček je živel z mano kot hišni ljubljenček.