Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [72/172]  Naprej >>

MOJA VIZIJA POTOVANJA V VESOLJE V PRIHODNOSTI
Jakob Justin, OŠ dr. Vita Kraigherja, 7. razred

Znanost v zadnjih letih napreduje s svetlobno hitrostjo in to ne le raziskovanje vesolja, temveč tudi medicina, fizika kemija…. .seveda ima ta napredek velik vpliv na naš vsakdan. Še posebej velik vpliv pa bo najbrž imela medicina. Zaradi novih zdravil in cepiv za hujše bolezni, se bo umrljivost po celotnem svetu bistveno zmanjšala. To pa pomeni, da bi lahko prišlo do svetovne demografske eksplozije.
    Ta problem bi lahko rešili na dva načina: zmanjšali tudi rodnost, ali pa bi začeli poseljevati tuje planete.
    Seveda bi za tak podvig potrebovali veliko boljša in naprednejša vesoljska plovila, ter modernejši in bolj varčen pogon, saj raketni prehitro porabi gorivo, plazma pogon, pa nima zadostne potisne sile, ki je seveda nujno potrebna. Za potovanje po našem osončju, bi bilo primerno izpopolnjeno solarno jadro ali klasične sončne celice.
    Vendar pa tak način pogona ne bi bil uporaben, če bi se hoteli oddaljiti od sonca ali druge bližnje zvezde, tako da bi za osvajanje vesolja potrebovali drugačno vrsto pogona, nekakšno mešanico med plazma in raketnim pogonom, ki bi združeval potisno moč raketnega in varčnost plazma pogona. Tako bi lahko hitreje potovali po vesolju, saj plazma pogon nikoli ne neha pospeševati, tako da bi z dodano raketno močjo hitro dosegli neverjetne hitrosti, ki bi se kasneje lahko celo kosale s hitrostjo svetlobe.
    Vsak poizkus poseljevanja in osvajanja planetov, pa bi bil seveda brez pomena, če planeta ne bi znali narediti za življenje primernega. Tako bi potrebovali močno in debelo plast ozona, veliko osnove za naše življenje torej vode, kisik v ozračju (po potrebi tudi napravo za odstranjevanje strupenih plinov, ter uravnoteženo floro in favno v dovolj velikem številu, da bi vegetacija lahko vzdrževala stalno raven kisika v ozračju. To bo najbrž največji izziv od vseh, a sem siguren, da ga bomo s hitro napredujočo znanostjo kmalu rešili.
    Najbrž bomo v času prvih daljših potovanj uporabljali neko napravo za zaustavitev staranja, saj bodo potovanja trajala tudi do nekaj tisoč let. To bo najbrž neka naprava ali kapsula za kriogenično zamrzovanje, saj se ta možnost zdi najbolj dosegljiva. Možne pa so tudi druge rešitve, tudi ta, da bo takrat odkrito, zakaj se celice starajo in bomo to 'napako' odstranili, tako, da bo možno to, da se bomo le uspavali in se zbudili na želeni destinaciji.
    Seveda obstaja tudi možnost, da bomo za potovanje po vesolju uporabljali teleporter, a je to bolj malo verjetno, saj ne vemo, kako bomo razstavljeno snov prestavili na pravi kraj, in nato spet pravilno sestavili. Lahko, pa bi se zgodilo, da bi izumili nekakšen hiperpogon, ki spominja na nekaj iz vojne zvezd.
    Ko bomo tako švigali po vesolju in obiskovali druge planete, osončja in galaksije, je veliko možnosti, da bomo odkrili nezemeljske oblike življenja. Ti nezemljani bodo najverjetneje manj razviti od ljudi saj bi drugače oni odkrili nas. Le upamo lahko, da nam bodo tisti ki nas odkrijejo nam naklonjeni.
    Ko bomo tako prevarali starost, pa se bo naša potreba po naselitvi drugih planetov zaradi življenskega preostora le povečala, in tako bomo še hitreje zavzemali bližnje vesolje.
    Če se bomo res tako hitro širili po vesolju, bi čez nekaj tisoč let lahko bili priča prizoru, ki bi ga le s težavo ločili od prizorov v zdajšnjih znanstvenofantastičnih filmov.
    Vendar pa bi najbrž kmalu začele divjati hude vojne po celotnem poseljenem vesolju, kar je najbrž neizogibno, saj ne moremo umiriti vojn niti na enem samem planetu. Kako bomo torej nadzorovali celoten sistem ali celo galaksijo. Zaradi nevarnosti vojn, bi se morali resno spametovati in prenehati z boji.
    Seveda, pa bi se lahko zapletli v konflikt z drugimi oblikami življenja. Takrat bi sledila huda vojna, ob kateri bi druga svetovna vojna izgledala kot pretep v vrtcu. Vendar pa se to najbrž ne bo zgodilo, saj bomo takrat veliko bolj razviti in bomo to razrešili diplomatsko.Tako se bomo razširili po celotnem osončju, nato galaksiji in morda še naprej.
    Ta vizija vesolja in nas v njem je res rožnata in podobna tako imenovani Utopiji. Le upamo lahko, da bo naše osvajanje vesolja vsaj približno tako 'otročje' lahko in da se bo vse izteklo srečno za nas in za vse, ki jih bomo morda srečali na poti.