Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [75/172]  Naprej >>

POTOVANJE NA PLANET TUŠ S PROF. EINSTEINOM
Pia Bračič, OŠ Šalek, 7. razred

Dnevna soba s kaminom. Velik rjav naslonjač. V naslonjaču sedi prof. Einstein, ki ravno bere članek v reviji MISS UNIVERZE. Bere naglas, da bolje razume, zato po celi sobi odmeva:˝ Prejšnji mesec se je prof. Einstein skupaj z vedeževalko Karin odpravil na planet...˝.
    Takrat je zazvonilo. Prof. Einstein je vstal iz naslonjača ter odracal k vhodnim vratom. Pred vrati je stala mlada gospodična. ˝ Pozdravljeni, jaz sem Nina Ivanič, novinarka revije SEDMA NEBESA. Rada bi naredila intervju z vami.˝ ˝Seveda, kar naprej,˝ jo povabi prof. Einstein v hišo. Novinarka sede na zofo, prof. Einstein pa jima pripravi čaj. Ko sta vsak s svojo skodelico udobno nameščena na zofi in v naslonjaču, novinarka začne spraševati:˝No, prof. Einstein, mi lahko podrobno poveste, kako je potekalo potovanje?˝ ˝Bilo je neko sredo, ko sem ravno odhajal iz IZROA. Če vam prevedem, IZROA pomeni inštitut za raziskave o astronomiji. Še slekel se nisem, ko je že zazvonil telefon. Na drugi strani sem zaslišal moški glas :"Dober dan, prof. Einstein, sem Primož Ekart, kličem iz APZB." Seveda sem ga vprašal, od kod. Ta pa mi pove:"APZB pomeni astrološka postaja za budale. Povabil bi vas rad na medgalaktrično potovanje na planet Tuš." Čakajte malo! Že res, da sem strašno pameten, ampak kje pa je ta vaš planet Tuš? Ta pa mi razloži: "Planet Tuš je majhen planet, ki leži med Marsom in Jupitrom. Radi bi namreč ugotovili, ali je ta planet primeren za življenje."No, tako mi je razložil, in ker me je zanimalo, sem ponudbo sprejel. Že naslednji dan sem z orjaškim kovčkom stal pred Astrološko postajo za budale. Odšel sem v stavbo in v čakalnici povprašal, kje lahko počakam. Prijazna gospodična po imenu ..., točno, ime ji je bilo Iva Babič. Gospodična se mi je le nasmejala in me prosila, naj za trenutek sedem na stol. Kmalu za tem pa se je poleg mene usedla gospa srednjih let. Pogledal sem jo, ta pa je mi je pomolila roko in rekla:"Pozdravljeni, jaz sem vedeževalka Karin in zvezde so mi povedale, da greste tudi vi na potovanje na planet Tuš. No, tudi jaz grem,"je na hitro povedala, jaz pa sem ji le prikimal. Kmalu po tem je prišel g. Primož Ekart. Peljal naju je do rakete, v kateri sta sedela dva astronavta.` To sta Gorazd Žilavec in Maša Židanik. Ta dva sta diplomirana astronavta. Z njima bosta potovala na planet Tuš" je razložil g. Primož ter naju potisnil v raketo. "Glejta, najbolj preprosta navodila za začetek: 1. Pripnita se! 2. Mižita! Vse jasno?" je vprašala gospodična. Še da ji nisva mogla reči, saj se ji je očitno zelo mudilo. Tedaj sva zaslišala gospodiča zavpiti:"In odrinemo 5, 4, 3, 2, 1 in gremo."Jaz sem od nervoze zatisnil oči..., potem pa sem zaspal. Zbudila me je gospa Karin, ki je rekla:"Poglejte ven!" pogledal sem ven in... neverjetno! Karin,˝ sem od presenečenja zavpil,˝ poglej, zvezde plešejo, pa tudi Zemlja pleše. Ne, Karin to pa ni še nič, poslušaj, zvezde pojejo!˝ Vso pot tja sem opazoval pojoče in plesoče zvezde. Kar naenkrat pa sem zaslišal:"Tu je planet Tuš. Nadenite si skafandre in izstopimo!" Nadeli smo si skafandre in odšli. Hodili smo po ozki potki, ki je vodila po planetu. Gospodično sem vprašal, če ima vsak planet takšne potke. Ta pa mi pove:" Ne, planet Tuš je izjema. Pa da ne boste mislili, da je to naredila narava, kje pa. To je naredil človek." Človek? Kdo? Zakaj? "Poslušajte, prof., okoli leta 1990 so ameriški astronavti prišli na ta planet in naredili poti, ker so mislili, da bodo lahko še kdaj prišli gor. A tisti astronavti se nikoli več niso vrnil. Pravzaprav, nihče ni bil na tem planetu že skoraj 20 let." Zakaj pa ne, planet je naravnost čudovit, sem jo izprašal do pikice natančno. Ona pa:" Tisto leto, ko so astronavti šli prvič na planet, je na planet padel meteorit. In vsi so mislili, da planeta ni več. Še leta po tem so iskali ta planet, pa ga niso našli. Dokler ni ga. Ashey Tisdale, ki dela pri Nasi, konec leta 2004 med opazovanjem Marsa našla nekakšno kroglo. Trajali sta dve leti, dokler ni ugotovila, da gre za planet Tuš. A ker si ameriški astronavti niso več upali sem, so prosjačili astronavte po vsem svetu če bi šli na ta planet. A vsi so jih zavrnili, dokler januarja lansko leto ni prišla ponudba v Slovenijo, in mi smo ponudbo sprejeli." Vse, kar sem v tistih petih minutah slišal, me je tako pretreslo, da nisem več govoril, dokler ga. Karin ni presenečeno zašepetala: "Kaj pa je tisto tam?" Stopili smo bliže in pred nami se je prikazala majhna jasa nekega šavja. Jaz sem stopil bliže šavju in ga vonjal ter si ga podrobno ogledal. Kar naenkrat se mi je posvetilo in zašepetal sem, zingiber officinale. To je zingiber officinale! Jaz sem presrečen gledal rastlino, ga. Karin pa je prosila:"Podnapise, prosim! " Zingiber officinale pomeni rastlina življenja. To rastlino iščem že leta. "Ampak zakaj?" je radovedno vprašal astronavt. Jaz pa sem mu razložil, da je to rastlina, ki zdravi raka. Tisto sredo, ko sem dobil ponudbo, sem prihajal iz inštituta za raziskave o astronomiji. No, ravno tam sem ugotovil, da za zdravilo za raka rabim rastlino življenja, a si nikoli nisem mislil, da jo bom našel tu. Tako sem jim razložil in vsi so kipeli od veselja. Pobrali smo vsako bilko te rastline in se odpravili na raketo. Slekli smo skafandre in odšli. To pa je tudi zadnje, kar se spomnim.˝Kako to,˝ je radovedno vprašala novinarka. ˝ Zaspal sem. Naslednje, kar se spomnim, je bilo, ko smo že bili trdno na tleh˝ ˝ Kaj pa ste naredili s tisto rastlino?˝ je vprašala novinarka. Prof. Einstein pa ji je povedal:˝ Takoj naslednji dan sem jo odnesel na IZROA. Zdaj jo še testirajo in upajmo, da je rastlina prava.˝
    Tako sta oba nekaj trenutkov molčala, ko se je oglasila novinarka:˝ Pozno je že, domov moram. Hvala za pogovor in nasvidenje.˝
    V sobi je zavladala tišina. Prof Einstein si je nalil novo skodelico čaja ter prižgal televizijo. Nekaj časa je gledal poročila, ko je pred njegovimi očmi nastala tema. Tako je zaspal z mislim na planet Tuš ter z mislijo na novo zdravilo za raka.