Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [97/172]  Naprej >>

Življenje na Marsu
Vida Maver , OŠ Marije Vere, Kamnik, 8.a

Bilo je leta 2088. Znanstveniki so po dolgem času raziskovanja na Marsu odkrili izvir vode, zato so tja nameravali poslati odpravo. Nekaj vedoželjnih astronavtov je bilo pripravljenih oditi v vesolje kljub nevarnosti, da se lahko kaj zgodi.
    Pred odhodom so imeli veliko priprav o tem, kako ukrepati v sili, o brezzračnem prostoru in o vseh pomembnih stvareh, za katere je dobro vedeti.
    Končno je napočil dan odhoda. Po televiziji jih je gledal ves svet, kajti bili so prva odprava na Mars. Vsi so bili živčni, ko je poveljnik postaje začel odštevati. Nato so vzleteli. Bilo jih je precej strah, kajti raketo je močno treslo. Po dolgi vožnji so prispeli v Marsovo orbito. Zaradi turbulenc jih je zopet močno treslo, a k sreči so imeli odlično usposobljenega pilota in so pristali brez hujših problemov.
    Vsi vznemirjeni so si oblekli skafandre, se ustrezno pripravili in kot prvi ljudje stopili na Mars. Pogled ni bil preveč lep, kajti prevladovala je puščava rdečkaste barve in nekaj skal. Okolica je bila precej pusta. Nad razgledom so bili razočarani, dokler eden izmed njih ni v daljavi zagledal nekaj podobnega drevesom. Vsi navdušeni so stekli tja. Pogled je bil prečudovit, bila je neke vrste oaza in v njej polno raznovrstnih rastlin in živali. Rastline vseh barv, oblik in vonjav, okoli njih polno neznanih živali, vse je živelo v sožitju. Ker je bilo polno rastlin, so sklepali, da je v zraku tudi kisik. Prostovoljec se je javil, da sname skafander. Vsi so nestrpno čakali, kaj se bo zgodilo. In res, lahko je dihal! Največ življenja je bilo okoli vode. Voda je bila čista in bistra kot solza. To, kar so videli astronavti, človeško oko še nikoli ni.
    Vsi so bili presrečni, saj so našli nov življenjski prostor. Tam so hoteli ostati še dolgo, toda čas na Marsu teče hitreje kot na Zemlji, kajti po Zemljinem času so bili tam že nekaj mesecev! Zato so morali oditi domov. Pred odhodom so nabrali vzorce rastlin in naredili nekaj fotografij. Po dolgem poletu nazaj so jih na Zemlji vsi navdušeno pozdravili. Vzorce rastlin so prevzeli znanstveniki in odkrili zdravilo za virus HIV. Vsi so bili navdušeni nad Marsom, ko so izvedeli, da je primeren za življenje. Znanstveniki so postavili hipotezo, da je oaza na Marsu neke vrste zdravilišče, kateremu na Zemlji ni podobnega.
    Od takrat naprej so se na Mars ljudje množično naseljevali in gradili blokovska naselja. Nekaj let po Marsovem času so živeli kot v raju, toda danes, 50 let kasneje, se že kažejo posledice. Oaza ni več tako lepa kot včasih. Voda ni več čista in bistra, temveč onesnažena in umazana, ni več raznovrstnega rastlinstva in živalstva, ostala je le še sivina.