Centralno Vesolje od leta 1997

Vesoljska potovanja v prihodnosti Eseji in spisi, prispeli na razpis SZF

|< Začetek  << Nazaj  [100/172]  Naprej >>

VESOLJSKA POTOVANJA V PRIHODNOSTI
Anja Tratnjek, OŠ Bogojina, 8.a

Vesolje … Beseda, ob kateri najprej pomislim na nekaj neskončnega. Na milijone zvezd in na planete, ki so v njem. Pomislim tudi na črno luknjo, ki vse, brez izjeme, posrka vase. Pomislim na veliko črne barve, na Luno, na Sonce, na satelite in na znanstvenike, ki se ukvarjajo z raziskovanjem in preučevanjem vesolja.
    Zame je vesolje kot velik krog brez začetka. Vse v njem se mi zdi neskončno in brez izhoda. Po njem so razporejeni planeti Merkur, Venera, Zemlja, Mars, Jupiter, Saturn, Uran in Neptun. Središče vsega je seveda Sonce. Velikanska žareča zvezda, brez katere si ne znam predstavljati življenja na Zemlji. Je namreč vir, ki nam nudi svetlobo in toploto. V vesolju so razporejene tudi manjše zvezde, ki jih vidimo samo ponoči. Tam so tudi sateliti, ki smo jih Zemljani poslali v vesolje, da bi lažje napovedali vremensko napoved, da bi vedeli, če se nam bliža kakšen komet ali pa meteor … Vesolje se mi zdi zelo zanimivo za raziskovanje in odkrivanje novih stvari. Zelo veliko stvari namreč še ne poznamo. Zanimiva sta mi tudi Mali in Veliki voz.
    Če bi imela možnost, da bi se lahko preselila na drugi planet, bi se zagotovo preselila na Saturn. Ta planet mi je velika uganka in me tudi najbolj zanima zaradi svojih značilnih obročev. Na žalost pa je sestavljen iz vodika in helija, tako da življenje na njem ne bi bilo mogoče. Saturn ima tudi luno, ki bi jo želela raziskati. Ta se imenuje Titan in je druga največja luna v vesolju. Preselila bi se tudi na Mars. To pa zato, ker je nam najbližji planet in za polet nanj ne bi potrebovala veliko časa. Življenje na Marsu si predstavljam zelo zanimivo.
    Mogoče bi tam odkrila živa bitja, ki bi nam bila zelo podobna. Ali pa zdravila za bolezni, ki prežijo na nas. Odkrivala bi tudi nove rastline in preučevala tla. Lahko bi našla ostanke bitij, ki so pred več milijardami let živele na Marsu in so izumrle. Na Mars bi odnesla izbrane vrste rastlin, ki bi jih tam posadila in ugotovila, ali so sposobne rasti na Marsu. Tako bi lahko, če je kdaj na Marsu bilo življenje, ponovno obudili novo življenje.
    Na Mars bi se preselili le ljudje, ki naravo spoštujejo in je ne bi onesnaževali. Sigurno bi našla nekaj, česar ni odkril še nihče. Že od nekdaj me je mikalo, da bi šla na Mars in ga raziskovala. Mogoče se mi bo to tudi kdaj uresničilo.
    Seveda bi odprava na Mars zahtevala tudi veliko časa in priprav. Že za sam vzlet bi potrebovali veliko energije in moči. Potrebovali bi tudi vesoljsko ladjo ali pa raketo, s katero bi se odpravili na Mars.
Vesoljsko raketo si predstavljam kot zelo velik podolgovat predmet, ki ima v notranjosti številne gumbe in tipke. Predstavljam si, da ima raketa tudi zelo veliko opreme za člane vesoljske posadke. Ob stenah so nameščeni ali pa pritrjeni različni pripomočki, ki jih nujno potrebujejo. V pilotski kabini je tudi veliko monitorjev, ki spremljajo pot in izračunavajo potrebne podatke. Raketo pilotirajo zelo izkušeni in prav za rakete usposobljeni piloti, ki vedno vedo kaj storiti.
    Všeč mi je tudi oprema, ki jo imajo oblečeno raziskovalci. Velike čelade za na glavo, jeklenka s kisikom, posebni čevlji … Najbolj mi je pa všeč, ko lebdijo v zraku. Ko gledam, kako poskakujejo po drugem planetu, si to želim tudi sama poskusiti.
    Upam, da bo v prihodnosti znanstvenikom uspelo odkriti še več koristnih informacij, da bi lahko še bolje spoznali to naše veliko vesolje. Mogoče bodo naši potomci kdaj zaživeli na katerem od drugih planetov in mi tega ne bomo nikoli izvedeli. Mogoče bodo tam zares odkrili nekaj, česar ne Zemlji ne bi mogli nikoli najti. Upam tudi, da znanstveniki ne bodo obupali in da bodo še naprej raziskovali vsak drobec vesolja, kajti le tako jim bo nekoč uspelo ugotoviti, kaj pravzaprav je vesolje. Mogoče pa sploh ni tako daleč , da bomo nekoč živeli na katerem od drugih planetov. Lahko se zgodi že čez nekaj let.
    Tudi sama bi želela znanstvenikom pomagati pri odkrivanjih te velike skrivnosti. Mogoče bi tudi sama kaj odkrila in rešila vsaj eno uganko izmed tisočih …