18.05.1999 - Pegasus XL uspesno utiril dva satelita

Vandenberg, ZDA 18.05.1999 STA

Iz vojaskega letalskega oporisca Vandenberg v Kaliforniji je davi poletelo letalo L 1011 Stargazer in predvidoma ob 7.09 in 34 sekund po srednjeevropskem casu kakih 96 kilometrov od tihooceanske obale ZDA na visini 11,8 kilometra in pri hitrosti 840 km/h odvrglo tristopenjsko nosilno raketo pegasus XL z dodatno stopnjo HAPS. Raketa je uspesno utirila raziskovalni satelit Terriers, ki so ga ob financni pomoci NASA izdelali studenti, in vojaski poskusni komunikacijski satelit Mublcom.

Studentski satelit Terriers (Tomographic Experiment using Radiative Recombinative Ionospheric EUV and Radio Sources) bo z meritvami ultravijolicnega svetlobnega sevanja preuceval zgornjo plast Zemljinega ozracja.

Vojaski satelit Mublcom (Defense Advanced Research Projects Agency's Multiple Path Beyond Line-of-sight Communications) pa je nekaksen predhodnik celega omrezja taksnih satelitov, predvidoma do 64, ki naj bi skrbelo za rocne vojaske in civilne radijske komunikacije brez obièajne in drage zemeljske pomožne opreme.

Izstrelitev rakete pegasus XL