20.05.1999 - Clinton odredil preiskavo zaradi okvar vesoljskih raket

Pasadena, ZDA 20.05.1999 STA

Ameriski predsednik Clinton je odredil preiskavo o vzrokih za niz sestih neuspesnih izstrelitev ameriskih nosilnih raket v manj kot devetih mesecih. Zaradi neuspesnih izstrelitev znasa skoda ze tri milijarde in pol dolarjev.

V memorandumu ameriskemu obrambnemu ministru Williamu Cohenu je Clinton svetoval, da naj svoje delo uskladi z direktorjem ameriske obvescevalne sluzbe CIA Georgeom Tenetom in vodjo ameriske vesoljske agencije NASA Danielom Goldinom in v roku 90 dni pripravi zacetne ugotovitve, v sestih mesecih pa zakljucno porocilo.

CIA naj bi bila vpletena zgolj zaradi opreme, ki jo je imela na posameznih izgubljenih satelitih. Med sestimi spodletelimi odpravami so ZDA izgubile tri vojaske satelite, dva poslovna komunikacijska satelita in privatni satelit za izjemno podrobno fotografiranje Zemlje. Dve od raket je razneslo ob izstrelitvi, trije sateliti so bili utirjeni v neuporabne orbite, eden pa sploh ni dosegel orbite in je zgorel v ozracju. Pri 52 izstrelitvah od zacetka lanskega leta predstavlja sest nesrec vec kot 10 odstotkov, kar je dvakrat vec od deleza nesrec v prejsnjih sestih letih, poroca ameriska tiskovna agencija AP. Tri od raket je izstrelilo vojasko letalstvo, tri pa letalsko-vesoljske druzbe.
V nastete nesrece pa nista vsteti izgubi dveh satelitov, ki so ju utirili z raketo pegasus XL. Izstrelitev je bila sicer obakrat uspesna, a kmalu po utirjenju so se morali marca posloviti od 73 milijonov dolarjev vrednega astronomskega satelita Wire, vceraj pa se od sest milijonov dolarjev vrednega satelita Terriers, katerega utirjenje je stalo priblizno sest milijonov dolarjev. Ob vstopu v 21. stoletje postaja zanesljiv dostop v vesolje za opravljanje nasih drzavnih ciljev pomembnejsi kot kdajkoli, je v memorandumu se zapisal Clinton. V preiskavi bosta sodelovali tudi izdelovalki raket, druzbi Lockheed Martin in Boeing.

23.8.2019 07:45