21.05.1999 - Kanadski satelit utirjen v nacrtovano orbito

Bajkonur, Kazahstan 21.05.1999 STA

Najvecji kanadski telekomunikacijski satelit Nimiq-1, ki so ga ruske Raketne enote za strateske namene (RVSN) davi ob 0.30 po srednjeevropskem casu na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu izstrelile z rusko tezko tristopenjsko nosilno raketo proton K, je uspesno utirjen v orbito prehoda v geostacionarno orbito.

Satelit se je davi ob 7.12 po srednjeevropskem casu, sest ur in 42 minut po izstrelitvi, v nacrtovani orbiti locil od dodatne raketne stopnje protona K, bloka DM. Nomiq bo v geostacionarno orbito vstopil z lastnim pogonom. Satelit je last kanadske druzbe Telesat, ima maso 3646 kg, 32 izjemno mocnih Ku-band transponderjev in ga je izdelala ameriska druzba Lockheed Martin. Nimiq-1 se bo "zasidral" nad 91. stopinjo zahodne geografske dolzine nad ekvatorjem. Omogocal bo televizijske prenose in placljivo programiranje glasbe za kanadske narocnike, podobno kot je v ZDA.

Po navedbi ruske tiskovne agencije RIA Novosti je stala izstrelitev priblizno 70 milijonov dolarjev. Strokovnjaki trdijo, da poslovne izstrelitve izdelovalcu rakete proton, vesoljskemu centru Hrunicova, prinasajo vec sredstev, kot jih daje ruska drzava.

17.8.2019 18:45