23.05.1999 - Asteroid 1999 AN10

Moskva, Rusija 23.05.1999 STA

V naslednjih desetletjih se Zemlji lahko nevarno pribliza asteroid oziroma planetoid, kot tudi imenujemo taksna nebesna telesa, ki ima premer en kilometer.

Do taksnega zakljucka so prisli znanstveniki na podlagi opazovanj amaterskega astronoma iz Juzne Avstralije Franka Zoltovskega. S pomocjo teleskopa, ki ga je zasnoval sam, mu je uspelo sestkrat dolociti polozaj asteroida 1999 AN-10, ki je letel mimo Zemlje na razdalji 160 milijonov kilometrov in s hitrostjo 45 kilometrov na sekundo.

Podatki Zoltovskega so pripeljali do ugotovitve, da bo 1999 AN10 avgusta 2027 letel mimo nasega planeta na razdalji vsega 39 tisoc kilometrov namesto 30 milijonov kilometrov, kot so domnevali prej. V primeru trcenja z nasim planetom bi planetoid lahko izzval unicenje globalnih razseznosti, navaja ruska tiskovna agencija Itar-Tass.

Tudi v primeru, da do trcenja ne bo prislo, bo asteroid letel tako blizu Zemlje, da bo ogrozal umetne satelite. Planetoid 1999 AN10 se bo naslednjic zelo priblizal Zemlji leta 2038, po drugih podatkih pa avgusta 2039. Po mnenju nekaterih strokovnjakov naj bi bila takrat moznost trcenja se najvecja, drugi pa menijo, da je moznost trcenja za obdobje naslednjih stirih desetletij vsega ena proti milijardi. Vsi se strinjajo le o tem, da se bo naslednjih 600 let asteroid gibal po tiru, ki je Zemlji nevarno blizu.

18.8.2019 16:51