24.05.1999 - V cetrtek izstrelitev Discoveryja

Cape Canaveral, ZDA 24.05.1999 STA

V Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) na Floridi se je ob 15. uri po srednjeevropskem casu zacelo 43-urno odstevanje pred cetrtkovo izstrelitvijo ameriskega vesoljskega raketoplana Discovery z amerisko-rusko-kanadsko posadko.

Raketoplan bi morali izstreliti ze 20. maja, a je prislo zaradi nujnega popravila poskodb na zunanjem tanku (ET) za gorivo, ki jih je povzrocila toca, do prelozitve poleta. Discovery se bo v soboto zdruzil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), ki je ze vec kot pol leta v vesolju. Tekom skoraj sestih dni bo Discovery zdruzen z ameriskim modulom Unity. Raketoplan bo na MVP dostavil 1600 kg tovora. Ena od nalog posadke je tudi pritrditev dveh tovornih dvigal, ki ju bodo potrebovali med sestavljanjem MVP v naslednjih letih.

Medtem je na kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu prispel kljucni modul MVP, Zvezda. Nekaj mesecev ga bodo se preizkusali, jeseni pa izstrelili in zdruzili z MVP.

MVP obkroza Zemljo po tiru visokem med 380,4 kilometra do 403 kilometre. Za en obhod Zemlje potrebuje 92 minut. Postaja je doslej Zemljo obkrozila ze vec kot 2900-krat.

23.8.2019 07:45