28.05.1999 - Discovery se bo zdruzil z MVP

Houston, Koroljov 28.05.1999 STA

Ameriski vesoljski raketoplan Discovery, v katerem je sedemclanska amerisko-rusko-kanadska posadka, se bo nocoj po ameriskem casu oz. jutri zjutraj ob 6.23 po srednjeevropskem casu, zdruzil z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP).

V raketoplanu, ki je bil po uradnih podatkih izstreljen vceraj ob 12.49 in 42,080 sekunde po srednjeevropskem casu, so stirje vesoljci in tri vesoljke: poveljnik Kent Rominger, pilot Rick Husband ter strokovnjaki odprave Tamara Jernigan, Ellen Ochoa, Daniel Barry, Julie Payette in Valerij Tokarjev. V Discovery je vgrajen dvojni modul Spacehab. Vesoljsko plovilo za veckratno uporabo bo zdruzeno z MVP do 4. junija, to je skoraj sest dni. Po skupno devetih dneh, 20 urah in 37 minutah poleta bo 6. junija predvidoma ob 7.59 po srednjeevropskem casu raketoplan pristal v Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) na Cape Canaveralu, v ameriski zvezni drzavi Florida.

Gre za 26. polet Discoveryja in za ze 94. odpravo enega od ameriskih space shuttlov doslej. Med skupnim poletom Discoveryja in MVP se bo posadka najvec casa ukvarjala s prenasanjem priblizno 1800 kg tovora na postajo. Gre za opremo, orodje, racunalnike in obleko za bodoce posadke vesoljcev, ki se bodo naselile na MVP za vec mesecev.

V nedeljo se bosta vesoljec Barry in vesoljka Jernigan odpravila na sesturni vesoljski sprehod in montirala ameriski in ruski zerjav za prevoz tovora. Ruski zerjav, imenuje se Strela, bosta montirala na modul Zarja. Strela bo tam le zacasno. Kasneje jo bodo prenesli na kljucni modul Zvezda, ki pa je za zdaj se na Bajkonurju v Kazahstanu. Zvezdo bodo izstrelili predvidoma jeseni.

V ameriskem modulu Unity bo treba popraviti telekomunikacijsko opremo, v Zarji pa bo potrebno zamenjati akumulatorje, ker imajo s sedanjimi tezave. Ce bo potrebno, bodo pred locitvijo od postaje z motorji raketoplana zvisali orbito MVP.