31.05.1999 - Posadka STS-96 vstopila v MVP

Houston, Koroljov 31.05.1999 STA

Posadka ameriskega vesoljskega raketoplana Discovery je davi ob 3.14 po srednjeevropskem casu vstopila v Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), 53 minut kasneje pa se v modul Zarja, ki je del MVP. Izvedelo se je, da sta imela ameriska vesoljca, ki sta morala vceraj podaljsati svoj vesoljski sprehod za dve uri, med sprehodom in ob vrnitvi nekaj tezav.

V sedemclanski posadki raketoplana je pet Americanov, Rus in Kanadcanka; stirje moski in tri zenske. V naslednjih treh dneh bodo v MVP prenesli priblizno 1.620 kilogramov opreme, ki jo bodo potrebovale prihodnje posadke.

V razsvetljeno, a hladno postajo, v njej je bilo le kakih 14 stopinj C, sta najprej vstopila ruski kozmonavt Valerij Tokarjev in ameriska astronavtka Tamara Jernigan.

Tokarjev in Kanadcanka Julie Payette sta v modulu Zarja pregledala sest akumulatorjev, na katerih so zaznali rahlo izgubo zmoznosti ponovnega polnjenja. Vsak akumulator ima tri "krmilnike polnjenja". Vesoljca sta ze zamenjala 12 od 18 krmilnikov, preostale pa bosta se danes. Njuno delo je bilo skrbno usklajeno s pomocjo nadzornikov poleta v Centru za upravljanje poletov (CUP) v Koroljovu pri Moskvi, ki so z Zemlje prikljucevali in izkljucevali akumulatorje, je sporocila ameriska vesoljska agencija NASA.

Daniel Barry in Tokarjev sta okrog nekaterih "preglasnih" ventilatorjev v Zarji namestila zvocno izolacijo, Richard Husband in Barry pa sta zamenjala napajalno-razdelilno in oddajno-sprejemno enoto zacasne komunikacijske opreme modula Unity. Ta oprema, ki je bila doslej v okvari, bo omogocala stalno zvezo modula z ameriskim nadzornim centrom poleta v Houstonu.

Tridnevno prenasanje tovora na MVP bo usklajevala in usmerjala Ellen Ochoa, ki bo dokumentirala predmete, predane z Discoveryja, v MVP pa bosta Payettova in Tokarjev sprejemala in zapisovala sprejem tovora.

Vcerajsnji vesoljski sprehod Jerniganove in Barryja ni potekal povsem tako kot je bilo nacrtovano. V tovornem odseku raketoplana sta se morala vesoljca "boriti" z vijakom, ki je prevec tesno prizemal ruski zerjav Strela (Puscica). Pokvarila se jima je tudi kamera, tako da sta morala uporabiti rezervno, prislo je do prekinitev telekomunikacijskih zvez in nazadnje je vesoljcema zmanjkalo casa za preizkus ameriskega zerjava za prenos tovora OTD (ORU Transfer Device), ki sta ga montirala na zunanjo stran modula Unity; ko se je par koncno vrnil v zrakotesno prehodno komoro, je imela Jerniganova kar nekaj tezav s prikljucitvijo "popkovine" svojega skafandra na Discoveryjev sistem za omogocanje zivljenja, je porocal ameriska televizijska druzba CNN. Astronavta naj bi takrat kljub zamudi ne bila v nevarnosti.

Za Jerniganovo je bila vrnitev v Discovery se ena neprijetna izkusnja vec. Leta 1996 se je morala zaradi okvare zunanje lopute raketoplana odpovedati dvem vesoljskim sprehodom.

18.8.2019 16:51