03.06.1999 - Orbito MVP zvisali

Houston, ZDA 03.06.1999 STA

Ameriski vesoljski raketoplan Discovery s sedemclansko amerisko-rusko-kanadsko posadko se bo nocoj, predvidoma 39 minut po polnoci (0.39) po srednjeevropskem casu, locil od Mednarodne vesoljske postaje (MVP).

Vesoljci so dopoldne zaprli vse lopute v MVP in zvisali visino orbite postaje, da bo pripravljena za samodejni prihod ruskega modula Zvezda, kljucnega modula MVP, ki bo prispel jeseni. Po prenosu zadnjih predmetov s postaje v raketoplan so ob 10.44 po srednjeevropskem casu zaprli se zadnja vrata MVP. Vesoljci so v postaji preziveli skupno 79 ur in 30 minut. Za primerjavo: posadka lanskoletne odprave STS-88 je delala v postaji le 28 ur in 30 minut.

V zadnjih stirih dneh so vesoljci prenesli vec kot 2025 kilogramov tovora, od tega so 1605 kg, vkljucno s 309 kg vode, pretovorili iz raketoplana v MVP, 18 predmetov s skupno maso 89 kg so pretovorili v obratni smeri, 298 kg opreme pa sta astronavta Tamara Jernigan in Daniel Barry montirala na zunanjo stran MVP.

Nekaj po 11.30 po srednjeevropskem casu je Discovery v 37 minutah s 17 vzigi raketnih motorjev nadzornega reaktivnega sistema (RCS) zvisal orbito MVP na visino priblizno 386 do 394 kilometrov, da bo lahko konec leta postaja pricakala Zvezdo na visini 355 km.

Pred dokoncno oddaljitvijo od postaje, jo bo Discovery se dvakrat obkrozil.

23.8.2019 07:45