08.06.1999 - XII. mednarodni simpozij kozmonavtike

Moskva/Sankt Peterburg, Rusija 08.06.1999 STA

V moskovskem kulturnem centru FSB na Veliki Lubjanki 13 se je z geslom Kozmonavtika na prelomu stoletij zacel XII. mednarodni simpozij o zgodovini letalstva in kozmonavtike.

Simpozij je odprl 87-letni Boris Certok, eden najstarejsih raketarjev, ki se vedno deluje in ki je bil v nekaj casa celo eden od namestnikov legendarnega sovjetskega glavnega konstruktorja Sergeja Koroljova (1907-1966). Navzoci so tudi kozmonavti German Titov, Pavel Popovic in Aleksander Serebrov. Popovic in Serebrov sta kakih 230 udelezencev slovesne otvoritve tudi nagovorila, slednji kar precej polemicno.

Z referati so nastopili predstavnik Ruske akademije znanosti (RAN) akademik Nikolaj Anfimov, vodja uprave Ruske vesoljske agencije RKA Boris Bodin, pa tudi vrsilec dolžnosti predstavnistva ameriske vesoljske agencije NASA v Rusiji, ki tekoce govori rusko, Kent Bresh.

Vseh udelezencev simpozija v Moskvi je po besedah profesorja Viktorja Sokolskega z Instituta za zgodovino naravoslovja in tehnike (IIET) vec kot 400, v Sankt Peterburgu, kjer se bo simpozij nadaljeval v cetrtek, pa jih pricakujejo priblizno 250. Iz tujine so prisli predstavniki Ceske, Nemcije, Madzarske, Ukrajine, Francije, Latvije, Kitajske in Slovenije. Z referatom o slovenskem pionirju kozmonavtike Hermanu Potocniku Noordungu in njegovem prispevku k razvoju teoreticnih osnov kozmonavtike bo nastopil predsednik Zveze astronavticnih in raketnih drustev Slovenije Vojko Kogej.

23.8.2019 07:45