16.06.2019

Astronomski mrak:
do 02:22 in od 23:43

19.06.1999 - Decembra nova posadka Mira

Moskva, Rusija 19.06.1999 STA

Po besedah direktorja ruske Raketno-vesoljske druzbe Energija Jurija Semjonova naj bi decembra letos na orbitalno znanstveno postajo Mir poletela nova posadka vesoljcev.

Sedanja triclanska ekipa dveh Rusov in enega Francoza se bo vrnila na Zemljo predvidoma konec avgusta. Pred tem bo usposobila nov racunalnik za vodenje postaje z Zemlje. Racunalnik, ki ga bo prihodnji mesec na postajo dostavila samodejna tovorna vesoljska ladja Progress M-42, naj bi, po porocanju britanske radijske postaje BBC, nadziral visino poleta Mira. Sedanji sistem nadzora visine postaje je v preteklosti ze veckrat odpovedal, a so ji posadke vesoljcev lahko vselej tudi rocno zagotovile potrebne parametre orbite. Mir bo od avgusta dalje zaradi pomanjkanja financnih sredstev letel brez posadke.

Na Mir naj bi decembra poslali dva vesoljca, ki bosta postajo pripravila za nadaljnjo uporabo ali pa na zakljucek poleta, je za BBC dejal Semjonov.

Za zdaj ni jasno, koliksni bodo stroski decembrske odprave in kdo jih bo kril, kajti od druge polovice letosnjega leta dalje bo Mir lahko krozil le se za neproracunska sredstva.

Ruska orbitalna znanstvena postaja Mir