24.06.1999 - Znanstveni satelit FUSE uspesno utirjen

Cape Canaveral, ZDA 24.06.1999 STA

Sest minut in pol po zakljucku drugega vziga druge stopnje ameriske nosilne rakete delta 2 se je priblizno ob 19. uri po srednjeevropskem casu od nje s pomocjo pirotehnicnih nabojev locil satelit za raziskovanje nastanka vesolja FUSE (Far Ultraviolet Spectroscopic Explorer).

Satelit ima maso priblizno 1333 kilogramov in je vreden 120 milijonov dolarjev. Okoli Zemlje krozi zdaj samostojno. Po prvih podatkih je njegova orbita, kot so nacrtovali, skoraj krozne oblike, poteka 767 km visoko in pod naklonom 24,99 stopinje. Dvainosemdeset minut po zacetku poleta so satelit zaznali v spremljevalni postaji na Havajskem otocju. Postaja je potrdila, da je satelit uspesno razprl plosci s soncnimi celicami.

FUSE je pravzaprav ultravijolicni teleskop, s katerim naj bi astronomi obogatili svoje znanje o kemijskem izvoru in razvoju vesolja. Satelit naj bi iskal kemijske ostanke velikega poka, s katerim je, domnevno pred 12 do 15 milijardami let, nastalo vesolje.

Vesoljsko plovilo je za amerisko vesoljsko agencijo NASA razvila baltimorska univerza Johns Hopkins v Marylandu. Pri nacrtu sodelujeta kanadska in francoska vesoljska agencija. FUSE bo zacel redno delovati v novembru in bo raziskoval predvidoma tri leta.

Danasnja izstrelitev rakete delta je bila 271. doslej. Raketa je 98-odstotno zanesljiva. Do enodnevne prelozitve poleta je prislo zaradi zaostanka pri pripravah na izstrelitev. Zaostanku naj bi botrovalo sobotno in nedeljsko neurje. Do petminutne danasnje zakasnitve pri izstrelitvi pa je prislo iz varnostnih razlogov. V prepovedanem obmocju na Atlantskem oceanu se je znasel coln, ki ga je bilo treba odgnati.

Izstrelitev satelita FUSE