25.06.1999 - Sonda Cassini letela mimo Venere

Pasadena, ZDA 25.06.1999 STA

Mimo Venere je sinoci ob 22.30 po srednjeevropskem casu na razdalji 595 kilometrov letela ameriska vesoljska sonda Cassini.

Gre za postopek, pri katerem je sonda na svoji skoraj sedem let dolgi poti do milijardo kilometrov oddaljenega planeta
Saturn ob Veneri pridobila nekaj hitrosti.

Vecina raziskovalnih priborov sonde je bila med letom mimo Venere pripravljena na opazovanja. V naslednjih dneh naj bi sonda zbrane podatke poslala na Zemljo.

Cassini je prvic letel mimo Venere 26. aprila lani, ko se ji je priblizal na vsega 284 km. Osemnajstega avgusta bo letel 1166 km mimo Zemlje, 30. decembra 2000 pa bo izvedel se zadnji, to je cetrti, pospesevalni in usmerjevalni manever ob
Jupitru. Cassini naj bi prispel v orbito okoli Saturna 1. julija 2004.

Sonda bo istega leta na najvecjo Saturnovo luno Titan, ki ima atmosfero, spustila evropski pristajalni odsek Huygens. Raziskave Saturna in njegove atmosfere, kolobarja in stevilnih Saturnovih lun bodo trajale predvidoma do leta 2008.

Izstrelitev sonde, 15. oktobra 1997, so spremljali mocni protesti naravovarstvenikov v ZDA. Dve milijardi dolarjev vredni Cassini, ki ima maso 5,6 tone, ima na krovu 32,6 kg plutonija. Zaradi plutonija so nekatere skupine za varstvo okolja in posamezniki v ZDA nasprotovali izstrelitvi in sondo poimenovali celo za "leteci Cernobil". Nacionalna uprava za letalstvo in vesolje NASA je takrat ocenila verjetnost padca sonde na Zemljo z manj kot ena proti milijon.

Celoten nacrt 11-letnega poleta Cassinija in njegovih raziskav je vreden 3,4 milijarde dolarjev. Pri sestavljanju sonde sta poleg ameriske sodelovali se evropska in italijanska vesoljska agencija. Odpravo so pripravili znanstveniki iz 33 ameriskih in 16 evropskih drzav.

Sonda Cassini