02.07.1999 - NASA se je odpovedala vrtanju kometa

Pasadena, ZDA 02.07.1999 STA

Ameriška vesoljska agencija NASA se je zaradi finančnih težav odpovedala edinstvenemu načrtu pristanka raziskovalne sonde na jedru kometa. Sonda bi v površino kometa tudi vrtala. Trenutno potrebuje NASA finančna sredstva za pomembnejše in časovno nujnejše naloge v vesolju. Dve od njih sta popravilo žiroskopa na vesoljskem teleskopu Hubble in priprava nove odprave na Mars, za kar so porabili že približno 100 milijonov dolarjev. Odpoved načrtu, ki se imenuje Space Technology-4 (Vesoljska tehnologija-4), bo omogočila prihranek v višini 240 milijonov dolarjev.
V okviru načrta so nameravali leta 2003 proti kometu Tempel-1 poslati sondo, ki bi na njem leta 2005 pristala in vrtala. NASA je že 7. februarja letos poslala proti kometu Wild-2 sondo Stardust (Zvezdni prah), toda njena naloga je le zbiranje vzorcev prahu iz kometovega repa. Sonda bo v naslednjih sedmih letih trikrat obkrožila Sonce in pri tem 2. januarja 2004 letela vsega 150 km mimo kometa Wild-2. Zbrala bo delce, ki letijo blizu jedra kometa in komet tudi fotografirala. Pred tem bo od marca do maja 2000 in od julija 2002 do decembra 2002 zbirala vzorce medzvezdnega prahu. Te snovi sestavljajo nekdanja zrna, ki so starejša od Osončja, in ostanki, ki so preživeli oblikovanje Osončja. Sestavo delcev kometa in medzvezdnega prahu bo analizirala z masnim spektrometrom trkov. Vsi ujeti vzorci se bodo predvidoma 15. januarja 2006 vrnili na Zemljo v posebni kapsuli, ki jo bo sonda odvrgla, ko bo letela mimo Zemlje. Evropska vesoljska agencija ESA namerava uresničiti pristanek sonde na kometu v letu 2012.