16.07.1999 - Pred 30 leti je proti Luni poletel Apollo 11

Cape Canaveral, ZDA 16.07.1999 .STA

Danes mineva 30 let od izstrelitve supertežke nosilne rakete saturn 5 z vesoljsko ladjo Apollo 11, ki je ponesla proti Luni posadko treh ameriških astronavtov. Dva od njih, Neil Armstrong in Edwin Aldrin sta 20. julija pristala na Luni, 21. julija pa naredila po njej prve korake.

Apollo 11 so izstrelili na današni dan ob 14.32 po srednjeevropskem času. Televizijski in radijski prenos izstrelitve je po nekaterih ocenah gledala in poslušala približno milijarda ljudi, v Kennedyjeven vesoljskem centru na Floridi pa se je zbralo rekordno število, približno 3500 novinarjev in kakih 20 tisoč politikov, filmskih zvezd in drugih pomembnih oseb.

Medtem, ko sta Armstrong in Aldrin raziskovala na Luni, je njun kolega Michael Collins krožil v matični vesoljski ladji okoli Lune. Televizijskega prenosa pristanka si seveda ni mogel ogledati.

Današnje slovesnosti na Cape Canaveralu se bosta udeležila oba lunina sprehajalca, Collinsa, ki se je edini od slavne trojke medtem že upokojil in se na nekem otoku, na katerem živi, ukvarja zdaj z ribolovom, pa na obletnico ne bo.

V počastitev obletnice pristanka ljudi na Luni bo predvidoma 20. julija poletel ameriški raketoplan, ki ima enako ime kot matična ladja apollo pred 30 leti, Columbia. Raketoplanu bo prvikrat poveljevala astronavtka. Odštevanje za izstrelitev Columbie naj bi se začelo danes.

novice.jpg (4288 bytes)