16.07.1999 - Proti Miru izstrelili Progres M-42

Bajkonur, Kazahstan 16.07.1999 .STA

Na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so ob 18.37 in 33 sekund po srednjeevropskem času izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U. Tretja stopnja rakete je približno osem minut in pol kasneje na pot proti orbitalni znanstveni postaji Mir uspešno utirila novo rusko samodejno tovorno vesoljsko ladjo Progres M-42, verjetno zadnjo tovorno ladjo za oskrbo ruske postaje.

Gre za prvo izstrelitev s kozmodroma Bajkonur po umiku kazahstanske prepovedi izstreljevanja vseh raket razen protona z Bajkonurja. Prepoved je veljala od 6. do 14. julija, do nje pa je prišlo zaradi neuspešne izstrelitve rakete proton K z vojaškim satelitom vrste raduga-1, ki so jo izvedli 5. julija.

Vesoljski "tovornjak" se bo predvidoma v nedeljo zvečer, ob 19.56 po srednjeevropskem času, združil z Mirom.

Ladja ima poleg običajnega tovora, to je hrane, vode, kisika, goriva in opreme, s seboj še novo opremo za vodenje Mira brez posadke in veliko zloženo rusko-gruzinsko reflektorsko anteno povsem nove konstrukcije, ki jo bosta ruska vesoljca med vesoljskim sprehodom montirala na stolp Soforana na zunanji strani Mira. Nato naj bi anteno odprli s poveljem s postaje. Podobne izdelke naj bi doslej preizkušali le na Zemlji, trdi ruska tiskovna agencija RIA Novosti. V prihodnosti naj bi po mnenju strokovnjakov takšne antene uporabljali na satelitih. Skupna masa tovora za Mir znaša poltretjo tono. V Progressu M-42 so tudi močeradi za poskus Genezis, ki ga izvajajo v okviru rusko-francoskega načrta Perzej.

Po 23. avgustu bo postaja krožila okoli Zemlje brez posadke. Marca prihodnje leto naj bi, po zatrjevanju Javne ruske televizije ORT, polet Mira zaključili. Progress M-42 naj bi bil tako zadnja tovorna ladja, izstreljena k Miru.

sojuz-vzlet.jpg (3020 bytes)