16.07.1999 - Izstrelitev sojuza-U danes, zenita-2 pa v soboto

Bajkonur, Kazahstan 16.07.1999 .STA

Za v sredo načrtovano izstrelitev ruske nosilne rakete sojuz U s samodejno tovorno vesoljsko ladjo Progress M-42, v kateri je nujna oskrba za rusko orbitalno znanstveno postajo Mir, so preložili na danes zvečer. Rezervni datum za izstrelitev je nedelja.

Raketo sojuz U bodo začeli polniti z gorivom predvidoma približno ob 17. uri, tri ure in pol kasneje, to je ob 20.37 po srednjeevropskem času pa naj bi vzletela, trdi ruska tiskovna agencija Itar-Tass. Po drugih podatkih naj bi bila izstrelitev ob 18.37 in 33 sekund. Prva stopnja in zaščitni konus rakete naj bi padla na zemljo na področu Karagande, druga stopnja pa na področju Altaja. Vesoljsko plovilo naj bi vstopilo v orbito z naklonom 51,65 stopinje, odzemljem 245 in prizemljem 193 kilometrov. Progress M-42 se bo predvidoma dva dni kasneje združil z Mirom.

Ukrajinsko raketo zenit 2 z ukrajinsko-ruskim raziskovalnim vremenskim satelitom Okean O so najprej nameravali izstreliti 9. julija, po predvčerajšnji rešitvi vprašanja plačila letošnje ruske najemnine za kozmodrom Bajkonur, ki leži v Kazahstanu, pa že včeraj zjutraj, a so se odločili utirjenje satelita uresničiti v soboto zjutraj.

Do obeh preložitev je prišlo zaradi začasne kazahstanske prepovedi vseh izstrelitev s kozmodroma Bajkonur. Do prepovedi je prišlo 6. julija ali dan potem, ko je rusko raketo proton K z vojaškim satelitom raduga-1 kmalu po izstrelitvi razneslo in so nekateri deli padli na dvorišče neke hiše v naselju blizu Karagande (glej novico >>).

sojuz-u.jpg (1786 bytes)