17.07.1999 - Zenit 2 uspešno utiril satelit Okean O

Bajkonur, Kazahstan 17.07.1999 .STA

Na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so davi ob 7.38 po srednjeevropskem času po več preložitvah izstrelili ukrajinsko nosilno raketo zenit-2. Raketa je v načrtovano orbito uspešno utirila ukrajinsko-ruski raziskovalni vremenski satelit Okean-O.

Gre za prvi polet nosilne rakete zenit 2 po izstrelitvi enake rakete, ki jo je septembra lani razneslo.

Do preložitev je prišlo iz tehničnih razlogov in zaradi prepovedi vseh izstrelitev z Bajkonurja od 6. do 14. julija zaradi ruskega dolga Kazahstanu za najemnino kozmodroma. Povod za začasno prepoved je bila nesreča nosilne rakete proton K z vojaškim satelitom vrste raduga-1, 5. julija.

Odpravo uresničujejo v okviru rusko-ukrajinskega skupnega programa vesoljskih raziskav, poroča ruska tiskovna agencija Itar-Tass, ki še navaja, da so izstrelitev doslej že šestkrat preložili. Po trditvi ruskega radia Radio Rossiji so v zadnjih 10 dnevih polet preložili petkrat, izvajajo pa ga v okviru zveznega ruskega vesoljskega programa. Raketo zenit 2 izdelujejo v Ukrajini toda mnoge dele zanjo dobavlja Rusija.

Satelit je namenjen za daljinsko zaznavanje Zemlje, raziskovanje morja, opazovanje stanja ledu in utiranje poti ladjam.

zenitMINI.jpg (5863 bytes)