19.07.1999 - Progress M-42 se je združil z Mirom

Koroljov, Rusija 19.07.1999 .STA

Ruska samodejna tovorna vesoljska ladja Progres M-42, verjetno zadnja ladja z oskrbo za to postajo, se je včeraj ob 19.53 po srednjeevropskem času uspešno združila z rusko orbitalno znanstveno postajo Mir.

Do združitve je prišlo približno tri minute pred načrtovanim časom. Progress M-42 se je združil z orbitalnim kompleksom s strani astrofizikalnega modula Kvant. Združitev je potekala samodejno. Nadzirali so jo v Centru za upravljanje poletov (CUP) v Koroljovu in posadka Mira, ki jo sestavljata ruska kozmonavta Viktor Afanasjev in Sergej Avdejev in francoski vesoljec Jean-Paul Haignere. Po potrebi bi se vesoljci lahko vmešali v vodenje ladje in združitev izvedli ročno.

Tovorna ladja je pripeljala postaji znanstveno opremo in dopolnilno opremo za sisteme na krovu Mira, hrano, perilo in higienske potrebščine, dokumente, pošto sorodnikov vesoljcev, medicinsko opremo, orodje in potrošne snovi. Navedeni tovor ima maso 1256 kilogramov. Poleg tega je Progress M-42 dostavil gorivo in vodo. Skupna masa tovora za Mir znaša poltretjo tono, je poročala ruska tiskovna agencija Itar-Tass.

Med zanimivejšimi pošiljkami je velika a zložena rusko-gruzinska reflektorska antena povsem nove konstrukcije, ki jo bosta kozmonavta med vesoljskim sprehodom montirala na stolp Sofora, to je na zunanji strani Mira. Nato naj bi anteno s poveljem s postaje odprli. Podobne izdelke naj bi doslej preizkušali le na Zemlji in naj bi jih v prihodnosti uporabljali na satelitih.

V Progressu M-42 so tudi živa bitja: močeradi za poskus Genezis, ki ga izvajajo v okviru rusko-francoskega načrta Perzej.

Po 23. oziroma 28. avgustu bo postaja krožila okoli Zemlje brez posadke. Izvedelo se je namreč, da je francoska vesoljska agencija CNES je zaprosila za petdnevno podaljšanje poleta posadke. Če do februarja 2000 ne bodo zbrali zadosti neproračunskih sredstev, zbiranje sredstev, tudi prostovoljnih, se je že začelo, bodo marca prihodnje leto polet Mira zaključili, poroča Javna ruska televizija ORT. Progress M-42 je zato morda zadnja tovorna ladja za oskrbo Mira.

mission_control.jpg (7113 bytes)