20.07.1999 - Izstrelitev Columbie v zadnjem trenutku preložili

Cape Canaveral, ZDA 20.07.1999 .STA

V počastitev 30-letnice pristanka Apolla 11 na Luni so davi ob 6.36 po srednjeevropskem času nameravali v Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) na Floridi izstreliti ameriški vesoljski raketoplan Columbia, ki mu prvikrat poveljuje astronavtka in ki naj bi utiril tovor z rekordno maso, rentgenski teleskop Chandra z dvostopenjsko dodatno raketo.

Izstrelitev so zaradi nedopustno visoke ravni vodika v zadnjem pogonskem odseku samo šest sekund pred nameravanim štartom odpovedali. Glavnih motorjev niso vžgali in vse sisteme so varno izključili. Petčlanska ameriško-francoska posadka naj bi pri vsem tem ne bila v nevarnosti. Nov datum izstrelitve še ni znan. Prva znamenja kažejo, da je šlo morda le za okvaro instrumentov. Najverjetneje bodo morali polet preložiti za najmanj 48 ur.

Prvič v zgodovini ameriške astronavtike so za poveljnika vesoljskega plovila določili žensko, polkovnika ameriških vojaških letalskih sil, 42-letno Eileen Collins. Glavna naloga odprave je utirjenje novega rentgenskega teleskopa Chandra za preučevanje snovi vesolja, nenavadnih črnih lukenj in drugih objektov astrofizike. Šlo naj bi za najdražji in najmočnejši teleskop v zgodovini ameriške vesoljske agencije NASA. Teleskop je visok kot petnadstropna zgradba in vreden poldrugo milijardo dolarjev.

Posadka naj bi izvedla vrsto poskusov, med njimi tudi poseben vojaški poskus za raketni center ameriških vojaških letalskih sil.

99pp0438.jpg (8773 bytes)