23.07.1999 - Žetev pšenice na postaji Mir

Koroljov, Rusija 23.07.1999 STA
Rusko-francoska posadka vesoljcev na orbitalni znanstveni postaji Mir je prvikrat požela pšenico, ki je zrasla iz prej posajene pšenice.

Takšen rezultat so dosegli s posebej razvito sorto apogej (odzemlje). Doslej je pšenica v vesolju rasla, a semena niso dozorevala. V marcu pa so, kot je v navadi na Zemlji, dobljena semena znova posejali in iz vesoljskih semen pridobili novo že čisto vesoljsko letino. Pšenične klase pripravljajo na prevoz na Zemljo.

Takšni poskusi imajo daljnosežne cilje. Predvidevajo, da bo v času daljnih vesoljskih popotovanj pšenica za kruh rasla kar med vesoljskim poletom. Poleg tega zelene rastline v času rasti izločajo kisik.

Vesoljci so v prvi tretjini marca v 900 kvadratnih centimetrov velik rastlinjak Svet (Svetloba) posadili nekaj ducatov semen različnih sort, med njimi tudi 11 zrn, ki so jih vzgojili na Miru novembra lani, je za rusko tiskovno agencijo Itar-Tass takrat povedal predstavnik moskovskega Inštituta za medicinsko-biološke probleme Vladimir Sičov. Žetev so pričakovali že čez 70 do 90 dni.

Da bi bilo dovolj kruha za enega samega vesoljca bi morali posejati 20 kvadratnih metrov površine. Zato poskušajo znanstveniki za zdaj ugotoviti le ali breztežnostno stanje vpliva na razmnoževanje rastlin.

Zalivanje in rahljanje zemlje v rastlinjaku poteka samodejno. Naloga posadke je samo opazovanje in fotografiranje nastajanja poganjkov, setev in žetev.

mirSLIKA.jpg (4544 bytes)