26.07.1999 - Klepet med Mirom in Columbio

Koroljov/Houston

26.07.1999

STA

Rusko-francoska posadka na orbitalni znanstveni postaji Mir in ameriško-francoska-posadka na vesoljskem raketoplanu Columbia sta se v nedeljo, ko sta bili vesoljski plovili oddaljeni 12.320 kilometrov, kakih deset minut pogovarjali po amaterskem radiu.

Pogovor sta začela Francoza, Michel Tognini na Columbiji in Jean-Pierre Haignere, ki je na krovu Mira že pet mesecev. Poveljnik posadke Mira Viktor Afanasjev ju je prekinil, da je čestital Američanki Eileen Collins za to, da je postala prva ženska, ki poveljuje posadki raketoplana.

Najprej je poskušal govoriti po angleško, a je kmalu preklopil na ruščino in rekel: "Iz vsega srca vam želim čestitati. Vi ste pogumna ženska." "Hvala," je Collinsova, ki je kot kopilot raketoplana obiskala Mir leta 1995 in 1997, odgovorila po rusko.

Ladijski inženir Mira Sergej Avdejev in Michel Tognini, ki sta poleti 1992 nekaj tednov letela skupaj na Miru, sta tudi izmenjala nekaj besed. "Zopet letimo skupaj," je rekel Tognini. "Ne vidiva se, toda lahko si drug drugega predstavljava," se je odzval Avdejev. Tognini mu je čestital za nov rekord - skupno 712 dni bivanja v vesolju med tremi vesoljskimi poleti.

Preden se bo Avdejev konec avgusta vrnil na Zemljo bo minilo leto dni od začetka njegovega sedanjega poleta.

startzda.gif (2229 bytes)