28.07.1999 - Zadnji vesoljski sprehod na Miru

tabL.gif (829 bytes)Koroljov, Rusija

28.07.1999

STA

Poveljnik posadke ruske orbitalne znanstvene postaje Mir Viktor Afanasjev in ladijski inženir Sergej Avdejev sta ob 11.37 po srednjeevropskem času odprla izstopno loputo orbitalne znanstvene postaje Mir in odšla na zadnji vesoljski sprehod.

Gre za zadnji vesoljski sprehod med zdajšnjo odpravo, ki se bo končala konec naslednjega meseca in za verjetno tudi zadnji sprehod pred koncem poleta Mira. Sprehod naj bi trajal pet ur, poroča ruska tiskovna agencija Itar-Tass.

Vesoljca bosta na zunanjo stran postaje namestila napravi Indikator in Sprut-4 (Hobotnica-4), odstranila nekaj raziskovalne opreme in poskusila dokončno odpreti anteno, ki je pritrjena na stolpu Sofora; med prejšnjim sprehodom 23. julija jima to ni uspelo. Gre za anteno nove konstrukcije, kakršno v vesolju preizkušajo prvič.

Odprta antena ima obliko elipse, ki ima največji premer 6,4 metra, najmanjši premer pa znaša 5,2 metra. Po trditvi direktorja Centra za upravljanje poletov (CUP) v Koroljovu, nekdanjega kozmonavta Vladimirja Solovjova, se je antena med prejšnjim sprehodom odprla le 80- do 90-odstotno. Zato poskus z njo zdaj nadaljujejo. Antena, izdelek rusko-gruzinskega podjetja IGS, ima kljub svoji velikosti maso vsega 38 kilogramov in naj bi jo kasneje uporabljali na geostacionarnih telekomunikacijskih satelitih. Reflektor, kot imenujejo antene takšne vrste strokovnjaki, je, zložen v cilindru podobni posodi, 18. julija na Mir dostavila samodejna tovorna vesoljska ladja Progress M-42.

Vesoljski sprehod