28.07.1999 - Preizkus edinstvene antene na Miru uspel

tabL.gif (829 bytes)Koroljov, Rusija

28.07.1999

STA

Ruska kozmonavta Viktor Afanasjev in Sergej Avdejev sta med skoraj petinpolurnim vesoljskim sprehodom izven orbitalne znanstvene postaje Mir v okviru poskusa Reflektor na stolpu Sofora uspešno preizkusila mehanizem odpiranja velike gruzinsko-ruske parabolične antene ("reflektorja") edinstvene konstrukcije.

Po preizkusu sta vesoljca devet milijonov dolarjev vredno anteno, da ne bi motila zaključka poleta postaje prihodnje leto, odrinila od Sofore.

Predsednik rusko-gruzinskega podjetja GPI, ki je izdelalo anteno, Georgij Kinteraja je za Javno rusko televizijo ORT izjavil, da gre za anteno nove generacije, kakršne resnično nimajo in ne bodo imeli še šest ali osem let nikjer drugje v svetu, ter da jo Gruzija in Rusija lahko ponudita tržišču.

Gre za prvi preizkus takšne antene v vesolju. Doslej so jih preizkušali samo na Zemlji, poudarjajo ruski elektronski mediji.

Antena, višine 1,1 metra in premera 5,2 do 6,4 metra, ima maso vsega 38 kilogramov in je uporabna za navigacijske sisteme telekomunikacijskih satelitov, po drugih podatkih pa tudi za televizijske, radijske in verjetno tudi internetske prenose. Na Mir jo je v zloženi obliki dostavila samodejna tovorna vesoljska ladja Progress M-42, ki se je 18. julija združila s postajo.

Za Afanasjeva je bil današnji vesoljski sprehod sedmi, za Avdejeva pa osmi. Svetovni rekorder je Anatolij Solovjov, ki se je "sprehajal" 15-krat.

Vesoljski sprehod