28.07.1999 - Columbia uspešno pristala

Cape Canaveral, ZDA

28.07.1999

STA

Po štirih dneh, 22 urah, 49 minutah in 35 sekundah poleta je davi ob 5.20 in 35 sekund po srednjeevropskem času - na Floridi je manjkalo še dobrih 39 minut do polnoči - v Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) uspešno pristal ameriški vesoljski raketoplan Columbia s petčlansko ameriško-francosko posadko. Prvič je v poveljniškem sedežu raketoplana sedela ženska, 42-letna polkovnica ameriških vojaških letalskih sil, astronavtka Eileen Collins, ki je vodila pristajanje vesoljskega plovila za večkratno uporabo.

Pol ure po zaviralnem vžigu raketnih motorjev ob 4.19 po srednjeevropskem času je Columbia že začutila učinek zemeljskega ozračja. Celotno pristajanje je potekalo normalno.

Gre za 12. nočni pristanek v programu Space Shuttle in šele peti takšen pristanek v Kennedyjevem vesoljskem centru, hkrati pa za 19. zaporedni pristanek raketoplana v tem centru, kjer je bilo 25 od zadnjih 26 pristankov.

Glavna naloga odprave STS-93 je bilo utirjenje močnega rentgenskega teleskopa Chandra. Nalogo so uresničili že prvi dan poleta 23. julija. Nato so astronavti izvajali poskuse s področja astronomije, biologije, breztežnostnega stanja in preizkušali različno opremo.

Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA se bodo zdaj posvetili pojasnjevanju dveh okvar, do katerih je prišlo v času poleta. Nekaj sekund po štartu je prišlo do polsekundne prekinitve v sistemu električnega napajanja raketoplana, ki je vplivala na delovanje dveh krmilnikov raketnih motorjev. Opazili so tudi manjše zmanjšanje potiska motorjev, zaradi česar se Columbia ni mogla takoj utiriti v načrtovano orbito. Domnevajo, da je do tega prišlo zaradi uhajanja vodika skozi razpoko v desnem motorju. Preiskava na Zemlji naj bi vzroke za okvari dokončno pojasnila.

Naslednji polet shuttla bo 16. septembra.

Columbia