31.07.1999 - Lunar Prospector strmoglavil na Luno

Moffed Field, ZDA

31.07.1999

STA, CV

Ameriška samodejna sonda Lunar Prospector (Lunarni Rudosledec) je predvidoma ob 11.52 in dve sekundi po srednjeevropskem času strmoglavila v dno kraterja na izbranem področju na južnem tečaju Lune, kjer je po spoznanjih zadnjih let pod površjem veliko zmrznjene vode.

Znanstveniki upajo, da je trk izzval izbruh vodne pare, ki jo poskušajo zaznati z vesoljskim teleskopom Hubble in s teleskopi na Zemlji.

Po zatrjevanju ameriških strokovnjakov naj bi bile možnosti za uspeh poskusa, s katerim so želeli preveriti domnevo o vodi na Luni, le 10-odstotne. Za zdaj še ni poročil o tem, da bi na kraju padca opazili oblak prahu toda številna opazovanja še potekajo. Zaradi prekinitve zveze s sondo je zanesljivo le to, da je, predvidoma s hitrostjo 1,69 kilometra na sekundo, padla na Luno in se razbila.

Na Luno je s sondo prispel tudi del posmrtnih ostankov astronoma Eugena Shoemakerja. Shoemaker je odkril približno 800 asteroidov in 20 kometov. Umrl je v avtomobilski nesreči leta 1997. Znan je predvsem po odkritju kometa Shoemaker-Levy 9, ki je pred petimi leti trčil v planet Jupiter.

prospector.jpg (8935 bytes)