09.09.1999 - Petrač: MVP naj se imenuje po Noordungu!

Maribor, Slovenija

09.09.1999

STA

V popoldanskem delu prvega dne mednarodnega znanstvenega memorialnega simpozija o Hermanu Potočniku - Noordungu je kot prvi tuji udeleženec predaval ruski kozmonavt Jurij Gidzenko, ki je med drugim poudaril pomen Potočnikovega dela za nastanek Mednarodne vesoljske postaje (MVP).

Gidzenko je poveljnik vesoljske ladje sojuz TM, ki naj bi se prihodnje leto združila z MVP. V prvi posadki MVP bosta dva ruska in en ameriški vesoljec. Slednji bo na MVP poveljnik. Pri naslednji posadki bodo vloge zamenjane: dvema ameriškima astronavtoma bo na MVP poveljeval ruski kozmonavt.

Gidzenko je zaključil svoj referat z mislijo, da je sestavljanje MVP logično nadaljevanje tega, kar sta razvila Herman Potočnik in Konstantin E. Ciolkovski. Ciolkovski je eden glavnih pionirjev kozmonavtike, ki je deloval že v carski Rusiji in nato svoje delo nadaljeval v SZ. Strokovnjaki imenujejo Ciolkovskega tudi oče kozmonavtike.

Predstavnik ameriške vesoljske agencije NASA, Slovenec Dušan Petrač, pa se je v svojem prispevku vprašal, zakaj bi odvrgli staro vesoljsko postajo (ruski Mir), če je še vedno dobra in še vedno nimamo nove postaje (MVP). MVP še vedno nima imena. Dušan Petrač predlaga, da bi jo poimenovali kar po Noordungu.

Več na: http://noordung.vesolje.net