09.09.1999 - Začetek mednarodnega znanstvenega simpozija o H. P. Noordungu

Maribor, Slovenija

09.09.1999

STA

Rektor mariborske univerze Ludvik Toplak je v nagovoru ob začetku dvodnevnega mednarodnega znanstvenega simpozija o slovenskem pionirju kozmonavtike Hermanu Potočniku-Noordungu poudaril, da je bil slovenski raketni inženir Herman Potočnik mož, ki je 20. stoletje zaznamoval na poseben način. Udeležence je v imenu ministrstva za znanost in tehnologijo pozdravila tudi državna sekretarka Verica Trstenjak, ki je poudarila, da brez znanja ni znanosti, brez znanosti ni razvoja, brez razvoja pa ni napredka, ni prihodnosti in ni demokracije.

Simpozija, ki ga je mariborska univerza pripravila v počastitev 70-letnice prvega natisa Potočnikove kjige Problem vožnje po vesolju ter 70-letnice njegove smrti, se udeležujejo tudi nekateri najvidnejši strokovnjaki za vesolje iz ZDA in Rusije, med njimi Jurij Mihajlovič Baturin.

Herman Potočnik se je rodil 22. decembra leta 1892. Po osnovnošolskih letih, ki jih je preživel v Mariboru, je obiskoval avstro-ogrsko vojaško šolo in leta 1913 postal inženir poročnik. Že naslednje leto je moral na fronto, kjer je deloval kot strokovnjak za mostovne in železniške gradnje. Potem ko so ga zaradi jetike leta 1919 upokojili, je na Dunaju začel študirati strojništvo ter leta 1925 postal inženir, strokovnjak za raketno tehniko. Do svoje smrti, štiri leta kasneje, se je popolnoma posvetil načrtovanju prodora v vesolje.

Potočnik je v strokovnih krogih veljal za fantasta, resno so ga upoštevali le H. Oberth in njegovi sodelavci. Njegova knjiga Problem vožnje po vesolju, ki je v bistvu strateški načrt za prodor v vesolje, pa je bila pravi učbenik W. von Braunu in njegovim sodobnikom.

Več na: htttp://noordung.vesolje.net