20.09.1999 - Mars Climate Orbiter že blizu cilja

Pasadena, ZDA

20.09.1999

STA

Ameriška samodejna vesoljska sonda Mars Climate Orbiter (Podnebni orbiter Marsa) se približuje Marsu. V četrtek bo letela skozi atmosfero Marsa in se po zaviranju z glavnim raketnim motorjem utirila v orbito okoli rdečega planeta.

Vesoljsko plovilo so izstrelili 11. decembra lani. Doslej je preletelo že nad 670 milijonov kilometrov. V tem času so mu štirikrat popravili tir poleta. Pri tem so preverili odzivanje sonde na delovanje vseh (osmih) njenih manjših pozicijskih motorjev.

V četrtek so iz nadzornega centra na Zemlji v računalnik sonde prenesli zaporedje povelj, ki bodo 23. septembra omogočili uresničenje manevra za prehod na orbitalno trajektorijo.

Zdaj potekajo priprave na vključitev glavnega motorja sonde, ki bo hitrost sonde upočasnil za toliko, da bo začela okoli Marsa krožiti. Pozicijske motorje bodo ob vključitvi glavnega motorja uporabili za uravnovešenje položaja plovila.

Proti Marsu leti tudi sonda Mars Polar Lander (pristajalni odsek za pristanek na Marsovem tečaju), ki so jo izstrelili 3. januarja letos. Pristajalni odsek bo predvidoma 3. decembra letos pristal blizu Marsovega južnega tečaja. Nato bo odsek nekaj tednov raziskoval površje Marsa in med drugim iskal tudi zmrznjeno vodo, sonda Mars Climate Orbiter pa mu bo služila kor sprejemno-oddajna postaja za pošiljanje podatkov na Zemljo. Vodo bosta iskala tudi dva penetratorja, ki ju bo Mars Polar Lander že pet minut pred vstopom v ozračje odvrgel proti površju planeta.

Mars Climate Orbiter bo predvidoma februarja 2000 začel izvajati dve leti dolge raziskave podnebnih razmer Marsa in sestavljal njegov podroben zemljevid.

atlo3_s.jpg (10959 bytes)