24.09.1999 - NASA o vzroku za nesrečo Mars Climate Orbiterja

Pasadena, ZDA

24.09.1999

STA

Ameriška vesoljska agencija NASA domneva, da je včerajšnjo izgubo ameriške samodejne vesoljske sonde Mars Climate Orbiter (MCO) ob Marsu zakrivila navigacijska napaka.

Po vžigu glavnega motorja MCO je po podatku s sonde vse potekalo normalno. Motor je začel delovati pet minut pred začetkom gibanja MCO za planetom. Ko bi se sonda po pričakovanjih najkasneje ob 11.30 po srednjeevropskem času morala prikazati izza planeta, nadzorniki poleta njenega signala niso zaznali.

Zbližanje s planetom so načrtovali na višini približno 150 kilometrov, vendar pa je zbližanje potekalo na precej nižji višini. Kaže, da je v resnici znašala 60 kilometrov, je izjavil vodja projekta Mars Surveyor v laboratoriju za reaktivni pogon ameriške vesoljske agencije NASA Richard Cook, ki meni, da je najmanjša višina, na kateri bi vesoljsko plovilo še preživelo, 85 kilometrov in da je, to poroča AP, ki se sklicuje nanj, sonda verjetno razpadla na kose ali zgorela v atmosferi. Šlo je za človeško ali programsko napako in ne za mehansko težavo sonde.

Pred včerajšnji ponesrečenim utirjenjem je ameriška televizijska družba CNN poročala o približno 280 milijonov dolarjev vrednem MCO oziroma odpravi MCO, ob izstrelitvi sonde decembra lani so navajali, da je njena odprava vredna 356 milijonov dolarjev, AP pa zdaj navaja, da naj bi bila MCO vredna 125 milijonov dolarjev, celotna odprava Mars Surveyor 98, ki obsega polet MCO in druge ameriške sonde Mars Polar Lander - ta bo čez dobra dva meseca pristal na Marsu - pa naj bi bila vredna 327,5 milijona dolarjev.

orbiter.jpg (6256 bytes)