19.11.1999 - Podpisan sporazum o kozmodromu Bajkonur

Astana, Kazahstan

19.11.1999

STA

Prvi namestnik kazahstanskega premiera Aleksander Pavlov in namestnik ruskega premiera Ilja Klebanov sta v četrtek podpisala sporazum o načinu dogovarjanja v primeru nesreč pri izstrelitvah s kozmodroma Bajkonur. Poleg tega sta bila podpisana tudi medvladni sporazum o načinu predlaganja in sporazumevanja o načrtih izstrelitev vesoljskih plovil in poskusnih izstrelitvah raket z Bajkonurja ter o ekologiji in uporabi narave na področju Bajkonurja v razmerah ruskega najema kozmodroma.

Klebanov je za rusko tiskovno agencijo ITAR-TASS izjavil, da se o prihodnosti izstrelitev nosilnih raket proton sploh niso pogovarjali, Pavlov pa je dejal, da je kazahstanska vlada sprejela prepoved izstrelitev vseh vrst nosilnih raket. Za obnovitev izstrelitev bi morala kazahstanska vlada sprejeti odločitev o ukinitvi prepovedi. Možno je, da bi takšno odločitev sprejeli že 19. novembra, je dejal Pavlov. Glede škode, ki je nastala po padcu protona 27. oktobra (glej novico >>), je Pavlov zatrdil, da naj bi bila škoda zaradi nesreče večja kot pri julijski nesreči enake rakete, končni znesek pa naj bi bil določen in plačan po podpisu sklepa skupne kazahstansko-ruske komisije.

Javna ruska televizija ORT poroča, da bo morala Rusija za škodo Kazahstanu plačati 400.000 dolarjev. Znano je, da je po prvi nesreči protona Rusija plačala Kazahstanu 272.000 dolarjev odškodnine. Ruski dnevnik Pravda trdi, da je po mnenju ruske strani glavna točka sporazuma med državama obveznost Kazahstana, da v primeru nesreče prepove le izstrelitve tiste vrste raket, ki je doživela nesrečo. To je povezano s tem, da je, kot je znano, Kazahstan po nesreči 27. oktobra s svojega kozmodroma prepovedal izstrelitve vseh vrst raket, dodaja Pravda. Ni znano, ali je Rusiji v sporazumu uspelo uveljaviti stališče, da morajo biti prepovedi omejene.
startrus.gif (2059 bytes)