20.11.1999 - Poimenovali sondi Deep Space 2

Pasadena, ZDA

20.11.1999

STA

Dve majhni sondi, ki se bosta čez dva tedna zarili približno meter globoko v Marsova tla, so poimenovali po Amundsenu in Scottu.

Gre za svedrom podobna penetratorja, ki ju bo 3. decembra na južni tečaj Marsa odvrgla ameriška samodejna sonda Mars Polar Lander, ki se že približuje rdečemu planetu. Penetratorja bosta poskušala poslati podatke o sestavi in lastnostih Marsovih tal.

Sondici sta se vse doslej začasno imenovali Deep Space 2. Toda ameriška vesoljska agencija NASA je objavila natečaj za njuni najboljši imeni. Po pravilih natečaja naj bi to bili dve zgodovinski osebi, ki nista več živi, osebi iz mitologije ali literature, dve geografski imeni ali pa dve stvari, ki bi bili na nek način med seboj povezani. Udeleženec natečaja je moral svoj izbor pospremiti s kratkim pojasnilom, ki ni bilo daljše od 100 besed.Na natečaj je prispelo 17.000 predlogov.

Zmagal je absolvent univerze Arizona Paul Withers, ki je predlagal, da bi sondici poimenovali v čast polarnih raziskovalcev Amundsena in Scotta. Roald Amundsen je 14. decembra 1911 prvi dosegel južni tečaj, Robert Scott pa je s svojo odpravo prispel tja januarja 1912 in našel Amundsenovo norveško zastavo. Takrat sta bila Antarktika in južni pol tako neznani področji, kot je danes Marsov južni tečaj.