21.11.1999 - Uspešen polet kitajske vesoljske ladje Shenzhou

Jiuquan, Kitajska

21.11.1999

STA

Prva kitajska vesoljska ladja Shenzhou (Čarobna ladja po kitajsko, kot jo je poimenoval kitajski predsednik Jiang Zemin), ki so jo izstrelili na kitajskem izstrelišču Jiuquan v provinci Gansu na severozahodu Kitajske v petek, 19. novembra, ob 23.30 po srednjeevropskem času (v soboto ob 6.30 po pekinškem času) je po 14 obkrožitvah Zemlje na višini približno 300 kilometrov zaključila svoj polet s sinočnjim pristankom ob 20.41 po srednjeevropskem času (davi ob 3.41 po pekinškem času) v osrednjem delu avtonomne pokrajine Notranja Mongolija na severu Kitajske. Preizkusni polet je trajal dobrih 21 ur. V ladji ni bilo posadke.

Dvostopenjsko raketo dolgi pohod nove vrste (2F) so izstrelili z nad sto metrov visoke izstrelitvene rampe. Deset minut kasneje se je vesoljska ladja ločila od druge stopnje rakete. Tako raketo, kot tudi vesoljsko ladjo je načrtovala in izdelala Kitajska sama, poudarja kitajska državna tiskovna agencija Xinhua. Kitajski znanstveniki ocenjujejo polet kot zgodovinski preboj kitajske vesoljske industrije in nazoren prikaz kitajske politične, gospodarske, znanstvene in tehnološke moči.

Kitajska se je odločila za sedanji vesoljski program s človeško posadko leta 1992. Pri tem sodelujejo tisoči kitajskih znanstvenikov iz več sto organizacij.

Za Rusijo in ZDA je Kitajska postala tretja država na svetu, ki je sposobna utirjati v orbito vesoljske ladje s posadko. Pred prvim poletom kitajskih vesoljcev bodo izvedli še nekaj poskusnih poletov brez posadke.
shenzhou-4mini.jpg (4135 bytes)