21.12.1999 - Discovery se bliža vesoljskemu teleskopu Hubble

Houston, ZDA

21.12.1999

STA

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery s sedemčlansko ameriško-evropsko posadko se približuje tri milijarde dolarjev vrednemu vesoljskemu teleskopu Hubble, ki je od 13. novembra v okvari. Ponoči se bo raketoplan približal Hubblu na manj kot 11 metrov in ga v sredo ob 1.40 zjutraj po srednjeevropskem času zgrabil z mehanično roko. Nato ga bo roka pritrdila na dno tovornega odseka raketoplana. To bo olajšalo tridnevna popravila teleskopa v vesolju.

V sredo popoldne bosta astronavta Steve Smith in John Grunsfeld odšla na vesoljski sprehod, med katerim naj bi na Hubblu zamenjala vseh šest žiroskopov. V četrtek bosta Michael Foale in Claude Nicollier med drugim sprehodom zamenjala teleskopov računalnik in senzor sistema za natančno usmerjanje. V petek se bosta ponovno "sprehajala" Smith in Grunsfeld. Na Hubblu bosta popravila toplotno zaščito in zamenjala zapisovalnik podatkov. Štirje vesoljci bodo na teleskopu namestili tudi nov radijski oddajnik in regulator napetosti akumulatorjev.

Celotna oprema za popravilo in izboljšanje teleskopa je vredna 69 milijonov dolarjev. Enomesečno delovanje teleskopa stane 25 miljonov dolarjev. Od 13. novembra, ko se je na Hubblu pokvaril še četrti od šestih žiroskopov, so se morali astronomi odpovedati že 150 načrtovanim opazovanjem. Zaradi odkritja številnih okvar in poškodb na vseh ameriških raketoplanih Discovery ni mogel poleteti k Hubblu že oktobra, kot so prvotno načrtovali.

Po načrtu so nameravali izvesti še četrti sprehod, ki pa se mu bodo morali zaradi dvodnevnega skrajšanja poleta odreči. Takšno odločitev so sprejeli zato, da se bo raketoplan lahko na Zemljo vrnil že pred novim letom. Polet je krajši zaradi rekordnega števila preložitev izstrelitev. Med četrtim sprehodom so nameravali uresničiti še posodobitev Hubblove opreme. Gre za posodobitev, ki je za delovanje teleskopa manj pomembna. To nalogo bodo izvedli med naslednjim, to je četrtim, poletom k Hubblu leta 2001.

1219_payload.jpg (12027 bytes)