24.12.1999 - Hubble: drevi še zadnji vesoljski sprehod

Houston, ZDA

24.12.1999

STA

Iz ameriškega vesoljskega raketoplana Discovery bosta drevi, predvidoma ob 20.20 po srednjeevropskem času, ponovno izstopila vesoljca Steve Smith in John Grunsfeld - v noči s srede na četrtek sta izvedla prvi vesoljski sprehod -, da bi uresničila še zadnjega od treh načrtovanih sprehodov med katerimi potekajo popravila vesoljskega teleskopa Hubble (HST).

Astronavta bosta med predvidoma sedem ur dolgim delovanjem izven Discoveryja na HST zamenjala enega od dveh radijskih oddajnikov S-band, ki se je pokvaril že leta 1998. Oba oddajnika veljata za zanesljiva in nista bila izdelana tako, da bi - kot za večino opreme na HST - že vnaprej načrtovali možnost njune zamenjave v orbiti. Za zamenjavo oddajnika so morali zato razviti posebno orodje, ki bo vesoljcema olajšalo delo. Ameriška vesoljska agencija NASA je sporočila, da za normalno pošiljanje znanstvenih podatkov na Zemljo zadošča že en sam oddajnik. Druga glavna naloga vesoljcev bo zamenjava deset let starega mehaničnega zapisovalnika za novega, digitalnega in polprevodniškega. V rokovniku sprehoda je tudi namestitev nove izolacije na obeh vratnih krilih odseka za opremo. Če bo posadka izvedla priprave na izstop že prej, se bo sprehod začel že pred načrtovanim časom.

1221_berth.jpg (10835 bytes)