26.12.1999 - Discovery se je poslovil od vesoljskega teleskopa Hubble

Houston, ZDA

26.12.1999

STA

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery se je ponoči tri minute po polnoči po srednjeevropskem času poslovil od vesoljskega teleskopa Hubble (HST), ki sta ga v minuluh štirih dneh med tremi vesoljskimi sprehodi, dolgimi skupno 24 ur in 33 minut, popravljali dve dvojici vesoljcev iz ZDA in Evrope.

Vesoljski plovili sta leteli skoraj 600 kilometrov nad Koralnim morjem severovzhodno od Avstralije, ko se je 15,3 metra dolga kanadska mehanična roka raketoplana ločila od HST. Teleskop je bil od srede "zasidran" v zibelki podobni pomožni napravi FSS (Flight Support System) v zadnjem delu tovornega odseka raketoplana.

Redna opazovanja s HST naj bi bila možna čez dva tedna. HST je bil od 13. novembra zaradi okvare četrtega od šestih žiroskopov povsem neuporaben. Vsi žiroskopi so zdaj zamenjani, HST ima tudi nov zmogljivejši računalnik, naprave za nadzor polnjenja in temperature šestih akumulatorjev, popravljenega enega od dveh radijskih oddajnikov za pošiljanje znanstvenih podatkov na Zemljo, namesto deset let starega mehaničnega kolutnega zapisovalnika ima novega digitalnega, nov senzor za natančno usmerjanje teleskopa, na obeh vratnih krilih odseka za opremo pa novo izolacijo.

Čeprav vesoljci niso uresničili vseh nalog, je ameriška vesoljska agencija NASA ocenila njihovo delo za odlično. Poslej se bo HST zopet lahko posvetil svoji glavni nalogi - opazovanju nastajanja novih planetov.

Za vzdrževanje HST, ki je v vesolju od leta 1990, so bile doslej potrebne tri vesoljske odprave, med katerimi so v letih 1993, 1997 in letos uresničili skupno 13 vesoljskih sprehodov.

Pristanek vesoljskega raketoplana v Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) na Floridi načrtujejo v ponedeljek po lokalnem času.

1225_news.jpg (11220 bytes)