28.12.1999 - Discovery uspešno pristal

Cape Canaveral, ZDA

28.12.1999

STA

Na 33. letališki stezi v Kennedyjevem vesoljskem centru (KSC) na Floridi je davi ob 1:00,47 po srednjeevropskem času po skoraj natanko osmih dneh poleta in 119 obkrožitvah Zemlje pristal ameriški vesoljski raketoplan Discovery s sedemčlansko ameriško-evropsko posadko vesoljcev.

Discovery bi moral pristati že sinoči ob 23.18 po srednjeevropskem času, a so pristanek zaradi premočnega vetra preložili. Tako je raketoplan opravil dodaten krog okoli Zemlje in pristal, ko se je na Floridi že stemnilo.

Trije ameriški in en evropski vesoljec, člani posadke Discoveryja, so v dobrih treh dneh med tremi osemurnimi vesoljskimi sprehodi, ki so jih opravili v dveh izmenah, popravili in posodobili vesoljski teleskop Hubble (HST). Na 3 milijarde dolarjev vreden teleskop je posadka namestila novo opremo, vredno 70 milijonov dolarjev. Teleskop Hubble je zaradi okvar prenehal delovati 13. novembra letos, naslednja, četrta podobna odprava k HST pa bo predvidoma sredi leta 2001.

Astronavti na Discoveryju so v treh dneh zamenjali šest naprav, ki omogočajo natančno opazovanje vesoljskih objektov, vgradili so nov radijski oddajnik, nov močnejši in hitrejši računalnik, krmilno enoto in napravo za beleženje podatkov. Teleskop so obdali z jeklenimi ščitniki pred sončno svetlobo, pri čemer so namestili le dva, ker je za vseh šest zmanjkalo časa. Znanstveniki pri NASA upajo, da jim bo zdaj uspelo zagnati teleskop 9. januarja 2000.

1227_landing.jpg (3434 bytes)