01.02.2000 - Prva tovorna vesoljska ladja nove vrste na poti k Miru

Bajkonur, Kazahstan

01.02.2000

STA

Na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so davi ob napovedanem času, to je ob 7.47 in 23,310 sekunde po srednjeevropskem času, izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U, ki je v orbito okoli Zemlje uspešno utirila prvo samodejno tovorno vesoljsko ladjo nove vrste, Progress M1-1.

Ladja se bo po poročanju ruske Zvezne agencije novosti (FAN) pojutrišnjem ob 8.59 po srednjeevropskem času združila z orbitalno znanstveno postajo Mir. Progress M1-1 obkroža Zemljo na višini od najmanj 192,8 kilometra do največ 238,8 kilometra, za eno obkrožitev pa potrebuje 88,543 minute. Ruska tiskovna agencija Itar-Tass, ki se sklicuje na vir v Centru za upravljanje poletov (CUP) v Koroljovu poroča, da so izstrelitev izvedli brez nepredvidenih težav in točno ob napovedanem času.

Progress M1-1 bo dostavil Miru nad dve toni tovora: raketno gorivo za motorje postaje, 150 kilogramov stisnjenega zraka za bivalne odseke, opremo za delovanje postaje, prehrambene izdelke in delovna sredstva za prihodnjo posadko orbitalnega kompleksa. Po besedah vodje CUP Vladimirja Solovjova načrtujejo dvig orbite Mira do višine 400 kilometrov. Orbitalni kompleks Mir se giblje na višini 320 do 325 kilometrov, kar je za izvajanje načrtovanih tehničnih in znanstvenih nalog prenizko. Postaja ima maso 136 ton, od česar odpade 9,5 odstotka na znanstvene aparature. Strokovnjaki menijo, da zmožnosti Mira, ki naj bi bil vreden približno tri milijarde dolarjev, niso izkoriščene več kot 50-odstotno in da lahko postaja v sedanjem stanju uspešno deluje do časa med letoma 2003 in 2005, je poročala tiskovna agencija Itar-Tass.

Zaradi pomanjkanja finančnih sredstev Mir od avgusta lani leti brez posadke. Po poročanju Javne ruske televizije ORT se bo nova posadka kozmonavtov odpravila na postajo 31. marca.
M1-1.jpg (4701 bytes)