02.02.2000 - Prvi progress M1 se približuje Miru

Bajkonur, Kazahstan

02.02.2000

STA

Ruska samodejna tovorna vesoljska ladja Progress M1-1, ki so jo izstrelili včeraj, je s svojim raketnim motorjem izvedla dva manevra in se približuje orbitalni znanstveni postaji Mir.

Gre za posodobljeno različico ladje vrste progress M, kakršno so uporabljali zadnjih deset let za oskrbo Mira. Progres M1-1 ima povečane rezervoarje za gorivo, namenjeno postaji. Prva operacija, ki jo bodo izvedli po združitvi tovorne ladje z Mirom, bo dvig orbite Mira za 40 do 60 kilometrov, poroča tiskovna agencija Itar-Tass. Zdaj leti Mir 310 do 320 kilometrov nad Zemljo. Skupna masa vsega tovora, ki ga bo Progress M1-1 dostavil Miru, je 1942 kilogramov. Gre za gorivo, vodo, hrano za prihodnjo posadko, opremo in material za "dekonservacijo" in uporabo postaje, ki leti od konca avgusta lani brez posadke, pa tudi za stisnjeno zmes kisika za dvig pritiska v notranjih prostorih postaje in za tehnično opremo za naslednje odprave ruskih kozmonavtov, je poročala ruska tiskovna agencija Itar-Tass. K navedeni masi je treba prišteti še gorivo, ki ga ima Progress M1-1 v svojih rezervoarjih.

Takšne vesoljske "tankerje" bodo v prihodnosti uporabljali tudi za oskrbo Mednarodne vesoljske postaje, je povedal direktor Ruske vesoljske agencije RKA Jurij Koptev.

Novost je tudi način približevanja novega vesoljskega "tovornjaka" k postaji. Progress M1-1 se bo samodejno približal Miru na razdaljo 40 kilometrov, nato bodo vključili sistem Kurs, ki ga imata obe vesoljski plovili in neposredno zvezo med njima. Vesoljski "tovornjak" se bo samostojno, brez povelj z Zemlje, začel približevati Miru. S pomočjo velikega in manjših motorjev se mu bo približal na razdaljo 300 metrov in se z njim združil. Pri tem bodo prvič uporabili nov način zdužitve. Vse doslej se je moral "tovornjak" v trenutku združitve nahajati na isti osi kot postaja, zdaj pa se ji bo lahko približal pod manjšim kotom, izvedel popravek svojega položaja in natančno "vstopil" spajalni mehanizem.

Če bo združitev tovorne ladje s postajo Mir uspela, bosta dva kozmonavta na Mir poletela 31. marca. Če združitev ne bo uspela, bosta poletela prej - tu se omenjata datuma 8. in 17. februar - in izvedla združitev Progressa M1-1 s postajo ročno, z daljinskim vodenjem z Mira.

izstrelitev Progressa M1-1