09.02.2000 - Preizkus nove tehnologije vrnitve iz vesolja

Bajkonur, Kazahstan

09.02.2000

STA

Na 5. ruskem preizkusnem kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so davi ob napovedanem času, to je ob 0.20 po srednjeevropskem času, izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U s prvo novo dodatno raketno stopnjo fregat (fregata) in utežno maketo.

Tako poroča ruska Zvezna agencija novic, ki se sklicuje na tiskovno službo ruskih Raketnih enot za strateške namene (RSVN). Izstrelitev so izvedli strokovnjaki Rosaviakosmosa skupaj z udarnim moštvom vesoljskih sredstev RVSN. Cilj izstrelitve je prvi praktični preizkus nove stopnje fregat, ki jo je izdelalo Znanstveno-proizvodno združenje S. A. Lavočkina. Fregat lahko uresniči do 20 vžigov glavnega raketnega motorja na tekoče gorivo in vsebuje 5350 kilogramov goriva.

Dodatne stopnje pogosto imenujejo "medorbitalni vlačilci", saj omogočajo premeščanje utirjanih koristnih tovorov iz ene orbite v drugo ali usmerjanje na ubežne medplanetarne tire.

Po mnenju strokovnjakov RVSN fregato odlikujeta velika možnost manevriranja in zanesljivost. Po drugih podatkih naj bi se tako poseben tehnološki tovor IRDT (Inflatable Reentry and Descent Technology) kot tudi tudi fregata po petih obkrožitvah Zemlje oziroma po približno osmih urah poleta z uporabo napihljivega aerodinamičnega ščita ločeno vrnila na Zemljo. Šlo naj bi za prvi preizkus povsem nove tehnologije vstopa vesoljskega plovila v ozračje in pristanka na Zemlji.
SOYUZU.jpg (5989 bytes)