26.04.2019

20.02.2000 - Semjonov: Mir lahko deluje še pet ali več let

London, Velika Britanija

20.02.2000

STA

Orbitalna znanstvena postaja Mir lahko deluje še najmanj pet naslednjih let, je danes v Londonu izjavil direktor Raketno-vesoljske združbe (RKK) Energija iz Koroljova v Rusiji Jurij Semjonov.

Kot poroča ruska tiskovna agencija Itar-Tass, sta RKK Energija in delniška družba Gold and Apple Transfer v četrtek v Londonu podpisali sporazum o ustanovitvi mednarodne družbe Mir Corporation, ki je od decembra lani registrirana na Deviških otokih in ima na celini glavni sedež v Amsterdamu. Večinskih 60 odstotkov nove družbe ima RKK Energija ostalo pa Gold and Apple Transfer.

Deviške otoke so za registracijo nove družbe uporabili zaradi dveh razlogov. Oddaljenost od obale prinaša davčne olajšave in Deviški otoki naj bi imeli najbolj strogo finančno zakonodajo izven celine. V času do leta 2002 naj bi delnice Mircorpa, ki financira nadaljnji polet Mira, začele kotirati na londonski in newyorški finančni borzi. Z bogatimi poslovneži z Wall Streeta potekajo živahni pogovori o pritegnitvi njihovih investicij v načrt omogočanja dolgotrajnega delovanja orbitalnega kompleksa Mir.

Gre za prvo dejanje globalne komercializacije vesolja, o čemer je bila obveščena tudi ameriška vesoljska agencija NASA, je izjavil Semjonov. Sporazum o poslovni uporabi postaje Mir bo Rusiji pomagal ohraniti 100.000 do 150.000 delovnih mest visokokvalificiranih strokovnjakov v Moskvi, Sankt Peterburgu, Samari, Voronježu in drugih mestih, del iztržka pa bodo namenili tudi raziskavam in razvoju, ki se tiče nove Mednarodne vesoljske postaje (MVP). To je velika zmaga Rusije, dodaja Semjonov. Če bo poslovanje uspešno, bi Miru lahko dodali celo naslednji modul, meni direktor RKK Energija.

Po besedah prvega podpredsednika Mircorp naj bi že avgusta letos na postajo poletel prvi "turist", ki bo moral za vesoljsko karto plačati nekaj deset milijonov dolarjev. Za poslovne polete na Mir bodo uporabljali kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu, po Semjonovu pa bi lahko uporabili tudi plavajočo izstrelitveno ploščad na ekvatorju iz programa Sea Launch.
mirSLIKA.jpg (4544 bytes)